Avatar billede shjorth Nybegynder
18. juli 2009 - 15:58 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Professionel web hosting

Hejsa.

Jeg har forsøgt at lede efter et firma der kan tilbyde hosting at min side.

Jeg har umidlebart 1 million visits per måned, og sender ca 1.2 TB per måned.

Med den statistik kræver det naturligvis at det er en server og en linje der kan klare det.

Kender i nogen steder der kan tilbyde hosting af den slags side? Skulle helst gerne være med fri trafik

Mange tak og god weekend
Avatar billede MartinBonde Nybegynder
18. juli 2009 - 17:06 #1
Nu nævner du jo ikke rigtig noget om prisleje eller hvilket system du ønsker at køre på, men har gode erfaringer med www.scannet.dk og www.azero.dk!

Hvis det skal være billigt og dit site er bygget i PHP / MySQL så kan www.GigaHost.dk også anbefales (har dog aldrig kørt større sites hos dem).
Avatar billede bmpi Nybegynder
18. juli 2009 - 17:47 #2
Der findes mange hosting-firmaer, som kan klare den opgave, men hvilket prisniveau ligger du i?
Avatar billede shjorth Nybegynder
18. juli 2009 - 17:53 #3
Jamen jeg må vel betale hvad det koster. Det vigtige er at få en server der kan klare trafikken. Jeg har ca 6.000 connections til min db hele døgnet, og det presser serveren utrolig meget :(

Selvfølgelig ville det billigste være at fortrække :D
Avatar billede MartinBonde Nybegynder
18. juli 2009 - 18:14 #4
Det lyder som om du skal ud i dedikeret server til dit site... Jeg ville anbefale dig at kontakte en 3-4 forskellige hosting sites og bede dem komme med et bud på setup og pris for at kunne trække dit site.

Så spiller du dem ud mod hinanden og giver som regel en bedre pris i sidste ende ;-)
Avatar billede shjorth Nybegynder
18. juli 2009 - 18:17 #5
Okay. Ja, det må vel næsten være løsningen.

Jeg har dog erfaret at de hosting firmaer der er derude ofte er "utrolig" uproffesionelle. Er der nogen specielle i tror vil kunne yde denne service?

Jeg har snakket med one.com, men de er helt umulige og vil ingen ting :D Så det er ihvertfald ikke en løsning
Avatar billede bmpi Nybegynder
18. juli 2009 - 18:31 #6
Snakker vi Windows eller Linux server, og er der andet der skal tages højde for end trafik og besøgstal?
Avatar billede shjorth Nybegynder
18. juli 2009 - 18:37 #7
Jeg kørte først på en linux server, og er siden hen skiftet til en windows, så det har egentlig ikke så meget at sige. Kræver en smule ændring i koden, men ikke noget der er værd at snakke om.

Nej ikke andet end det egentlig
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2009 - 19:04 #8
Du leder efter et professionelt web hotel til en del trafik ? Hvorfor kigger du så på 9 kr/måneden billige web hoteller ? Det hænger ikke sammen !

Måske er du endda oppe i en trafik mængde hvor du ikke skal gå efter såkaldt "fri trafik".

Hvis du med "Jeg har ca 6.000 connections til min db hele døgnet" mener at du har 6000 samtidige database connections hele døgnet, så skal din applikation redesignes.
Avatar billede shjorth Nybegynder
18. juli 2009 - 19:15 #9
Jeg kigger skam ikke på 9kr om måneden webhoteller. Ved at kontakte one.com har jeg spurgt om de tilbød nogle muligheder til den slags trafik, altså mod at jeg betaler det det koster.

Så jeg ved ikke lige hvor du får det fra, jeg spørger jo netop fordi jeg vil høre om et sted det kan tilbyde den slags.

Nej min applikation skal ikke redesignes, men det er sådan set også irellevant :) Jeg leder blot efter en ny host, da den jeg har pt ikke kører så hurtigt mere :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2009 - 03:21 #10
Så vidt jeg ved leverer one.com billige web hoteller.

Du skal op i en anden prisklasse.
Avatar billede shjorth Nybegynder
19. juli 2009 - 03:27 #11
Det gør de skam også, men i teorien burde de vel også kunne levere dyre hoteller. Hvilket de altså ikke gjorde ;)
Avatar billede MartinBonde Nybegynder
19. juli 2009 - 17:52 #12
Hele One's koncept er jo bygget op omkring servere-clustere der står og trækker 1.000-vis af små websites som ikke bruger noget seriøs CPU eller RAM...

DU skal ud i en dedikeret server løsning, så det er bare om at komme igang med at spørge firmaerne om priser til dit behov.

Har meget svært ved at forstå hvordan du kan sige det er ligemeget om du kører Linux eller Windows, bare en lille ændring i koden???
Avatar billede shjorth Nybegynder
19. juli 2009 - 17:57 #13
Altså nu er jeg jo ikke super skarp i alt det der, men jeg kørte på one før i tiden, som er linux.

Så skiftede vi til windows, og det eneste problem der opstod var en enkelt lille linje der skulle ændres, hvorefter det hele virkede perfekt.

Okay, jeg har idag skrevet til en masse hosts, for at høre om de kunne give mig et tilbud.

Ihvertfald mange tak for hjælpen til alle.

Gider i ligge et svar så jeg kan give points :)

God søndag
Avatar billede MartinBonde Nybegynder
19. juli 2009 - 18:09 #14
Her kommer et svar... Må man spørge om hvilken side det drejer sig om?
Avatar billede shjorth Nybegynder
19. juli 2009 - 18:17 #15
Det drejer sig om en facebook application -> deraf det store besøgstal.

Umidlebart er anonymitet en god ting :D
Avatar billede MartinBonde Nybegynder
19. juli 2009 - 19:08 #16
Ja okay det forklarer jo en del ;-)