Avatar billede jens_ Nybegynder
17. juli 2009 - 12:37 Der er 8 kommentarer

Alternativ til port 110 for indgående mail?

Jeg sidder hyppigt bag forskellige og lidt for restriktive firewalls hos kunder og leverandører. Kan derfor ikke ikke tilgå min indgående mailserver fra MS Outlook / Outlook Express via port 110, som tilsyneladede er blokeret af respektive firewalls.

Findes der alternative portnumre, som måske vil kunne bruge som alternativ? - på samme måde som alternativerne 587 eller 8080 til port 25 for smtp.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 13:13 #1
Hvilen mail server har du?
Avatar billede jens_ Nybegynder
17. juli 2009 - 13:50 #2
Drejer sig bla. om <mail.schacoustics.dk>, som ligger ved Unoeuro.com <mail3.unoeuro.com>. Jeg styrer selv dns-opsætning, men har ærligt talt ikke meget forstand på det.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 13:57 #3
Så kan du ikke styre hvilken port mail serveren lader dig forbinde til. Det nemmeste for dig er at oprette en vpn forbindelse til det firma du arbejder ved, og så koble på email. Ellers skal i have jeres egen email server.
Avatar billede justrace Novice
17. juli 2009 - 14:06 #4
Hvad med web-mail?
Avatar billede jens_ Nybegynder
17. juli 2009 - 14:07 #5
Ok! Tak :-)
Altså ingen 'nemme løsninger'.

Webmail kører helt uproblematisk, men er bare ikke særligt praktisk... man mangler jo tit lige hele mailboksen med tilhørende historik.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. juli 2009 - 15:01 #6
Brug IMAP i stedet for POP3.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. juli 2009 - 15:02 #7
Ja det hjælper jo så ikke så meget på en spærret port...
Avatar billede justrace Novice
17. juli 2009 - 15:05 #8
Du kunne jo sætte outlook til at lade mails ligge på serveren.