Avatar billede hoppe11 Nybegynder
17. juli 2009 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

placere element relativt ud fra andet element

hvordan er det muligt at placere et element relativt i forhold til et andet element?

hvis et element f.eks. skal placeres -200 vertikalt i forhold til dets opfindelige placering? der er højest sandsynligt andre elementer så det skal "svæve" over dem
Avatar billede hmanback Nybegynder
17. juli 2009 - 10:56 #1
Avatar billede MPVM Nybegynder
17. juli 2009 - 11:03 #2
Ja det er det.

Det du gør er at du laver et div element som du laver position:abslute eller static efter eget valg. Deri indsætter du et billed efter eget valg som har position:absolute...
Derefter laver du endu et andet div element inden i det første som du gør til position:relative. Heri indsætter du også et billed. Hvis du tildeler denne position:relative div nogle left og top værdier vil den blive placeret ralativt til den div den er indeni...

Håber dette hjælper dig...

Med Venlig Hilsen
Mathias
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
17. juli 2009 - 12:13 #3
følgende virker fint i FF, men ikke i IE

<div style="position:relative; top:-134px; background:#ff0000"><a name="<?=$value_id?>">sdf</a></div>

selve div'en bliver placeret hvor den skal i begge browsere, men i IE hopper browseren stadig ned til det "oprindelige" position..

nogen som kender til et fiks eller anden løsning? :-/
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
17. juli 2009 - 13:40 #4
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
16. oktober 2010 - 17:28 #5
lukker