Mit problem vedr. en indstilling i outlook 2007 på min hjemme-PC, som er forbundet til kontorets exchange via en VPN.
Hjemme-PC er Win XP Pro.
Problemet er, at når jeg tilslutter exchange via min VPN, så henter den alle mails til hjemme-PC'en og fjerner dem samtidigt fra exchange. Dette er naturligvis ikke meningen. Alle mails skal forblive på exchange-serveren. Sagt på en anden måde, så skal det fungere på samme måde som en webmail, dvs. jeg skal kunne hente og sende mails fra hjemme-PC på samme måde som jeg kan med min PC på kontoret.
Der er formentlig tale om en indstilling i Outlook 2007, men jeg kan simpelthen ikke finde den. Har brugt timer!!!!
Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med at sætte flueben eller lignende det rigtige sted.
tror du har sat den op som pop3 mail i stedet for Exchange mail. Du skal ind under konto indstillinger, avanceret, og så bede den gemme en kopi på serveren...
også en mulighed, men exchange koster licenser, og det er ikke altid folk ved om de er på exchange eller pop3 - det kan godt være de bruger en exchange server, men faktisk kun har adgang til pop3 :-)
vores virksomhed bruger pop3 i de afdelinger der er stor gennemgang i, og exchange til de brugere der er der mere end bare en måned :-) Så vi bruger begge muligheder...
Faktum er, at når jeg har været logget på hjemme og den har hentet mails, så er de væk når jeg bagefter logger mig på PC'en på kontoret.
Altså må de være blevet fjernet fra exchange-serveren.
Når jeg står i "kontoindstillinger" i outlook, så står flg.:
"De valgte e-mail-konti leverer nye e-mails til følgende placering: Private mapper\indbakke i datafilen c:\documents and settings\arbejde\...\outlook\outlook.pst
Måske er det her, at problemet ligger?????
Brugerprofilen "arbejde" har kun denne exchange konto. Der er ikke andre mailkonti.
Ok, måske tager jeg fejl med hensyn til hvor den gemmer mine mails.
Der sker følgende.
Når jeg åbner outlook på kontoret kan jeg se mine emails. Når jeg opretter forbindelse til exchange fra hjemme-PC via VPN så henter den de emails, som jeg kunne se på kontoret. Når jeg efterfølgende åbner outlook på kontoret så kan jeg ikke længere se de emails, som hjemme-PC'en har hentet.
Altså går jeg ud fra, at de er hentet fra exchange til hjemme-PC, på samme måde som min alm. pop3 konto hos TDC.
Hvis jeg åbner outlook på hjemme-PC'en, uden at oprette forbindelse til exchange, idet jeg ikke åbner for VPN forbindelsen, så henter den selvfølgelig ikke noget fra exchange, men jeg kan fortsat se de emails, som den tidligere har hentet. Hvorvidt dette er udtryk for at cache er slået til eller ej, ved jeg ikke.
Hvor helt præcis kan jeg kontrollere, om cache er slået til eller fra?
at du kan se ting uden at være på nettet betyder at den er indstillet til at bruge Cache........
Og så skriver du at den er sat op på samme måde som din anden pop3 mail - så er du 100 på at din exchange er sat op som exchange og ikke pop3, for exchange cache ligger skjult, hvorimod pop3's .pst filer ikke ligger helt så skjult...
Du misforstår det, jeg skriver om min pop3. Jeg siger ikke noget om, at jeg har sat den op på samme måde som min pop3. Jeg siger derimod, at den opfører sig på samme måde som min pop3, hvilket jeg ikke kan forstå.
Hvis vi lægger til grund, at du har ret i at cache er slået til, hvordan slår jeg den så fra?
Har nu fundet en løsning. Startede forfra. Afinstallerede office-pakken og geninstalerede den, hvorefter problemet forsvand. Meget mærkeligt, men det vigtigste er, at det virker.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.