Avatar billede kejej Nybegynder
17. juli 2009 - 08:46 Der er 2 løsninger

Pixel udsnit

Jeg har et meget stort billede hvoraf jeg skal have et udsnit der skal være præcist 976x117 pixel stort.
Men jeg kan ingen steder i Photoshop finde en måde hvorpå jeg kan se hvor stort (pixels) det område jeg markerer er -
er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
/Kejej
Avatar billede hcma Novice
17. juli 2009 - 08:59 #1
benyt Crop Tool  (C)  der kan du selv sætte målene
Avatar billede jpe Nybegynder
17. juli 2009 - 09:26 #2
når du bruger makerings værktøjet kan du øverst vælge mellem 3 forskellige styles (normal: bare vælg noget) fixed ratio: vælg i et vist forhold f.eks. 16:9 og sidst men ikke mindst fixed size: hvor du kan vælge hvilken størrelse din makering har i pixlel)