Avatar billede ixma Nybegynder
16. juli 2009 - 23:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cursor hopper rundt

Min cursor hopper rundt på må og få. Jeg sidder på en bærbar Dell inspiron 1525.

Når jeg sidder og skriver - og det er både i Outlook, i Word eller på nettet - så springer den rundt. Typisk en linje eller to op, og pludseligt sidder jeg og skriver et tilfældigt sted i min egen tekst.

Jeg behøver nok ikke at sige, at det er sindssygt frustrerende.

Anybody?
Avatar billede -Munken- Nybegynder
16. juli 2009 - 23:17 #1
Flere muligheder.

Har du en af de små "brystvorter" imellem bogstaverne G H B ?
Ved at komme til at røre ved denne / trykke på denne, kan du flytte markøren til hvor cursoren er.

Ellers har du måske samme problem som jeg har.
Min mousepad, er ultra følsom, og jeg kan derfor flytte min cursor, blot ved at føre fingeren let henover mousepaden, uden at røre den som så.
Sker ofte med tommefingeren :)

Hvordan sidder dine tommefinger? Ligger de tæt på mousepaden, eller holder du dem "langt" væk derfra?

Har du tjekket din mousepad for snavs? Prøvet at tøre den af, især i kanterne?

M.
Avatar billede ixma Nybegynder
17. juli 2009 - 01:00 #2
Min tommerlfinger sidder til venstre for min pegefinger :-)

Nej, de ting du nævner var noget af det første jeg tænkte på. Når du siger mousepad går jeg ud fra du mener den på min laptop, og ikke den på bordet?

Jeg kan køre fingeren rundt så tosset jeg vil på mousepaden. Det flytter musens pil, men ikke cursoren. Så det kan ikke være det.

Medmindre jeg ikke helt forstår, hvad du skriver?
17. juli 2009 - 07:05 #3
Der fremgår ikke om/at du bruger extern staveplade/tastatur ?
Med trådløs forbindelse ?

Ditto med rotten/musen ?

"brystvorter" imellem bogstaverne G H B -> kaldes også for kliktoris *G*
Avatar billede Jeez Nybegynder
17. juli 2009 - 16:23 #4
Prøv at deaktivere din mousepad, hvis du kan. Det kan være den ikke fungere mere, og derfor selv hopper rundt om du rør ved den eller ej. Den burde også deaktivere knapper der sidder på maskinen.
Avatar billede ixma Nybegynder
17. juli 2009 - 23:18 #5
Bruger ikke ekstern staveplade/tastatur.

Musen er ikke trådløs.

Der er ingen brystvorter eller joystick eller klitoris.

Har kigger efter, hvor mousepadden kan deaktiveres, men kan ikke finde det. men jeg har testet og jeg kan sidde og skrive med den ene finger og køre fingeren rundt på mousepadden med den anden uden at det har effekt på 'skrivecursoren'
Avatar billede ixma Nybegynder
22. juli 2009 - 12:20 #6
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Jeez Nybegynder
22. juli 2009 - 15:34 #7
Ville utroligt gerne men tror måske fejlen kan være software så. Har svært ved at kunne forstille mig hvad den gør, og derfor svært ved at vide hvor selve fejlen kan ligge.

Har læst dit indlæg igen og igen, men kan desværre ikke komme på nogen anden ide at det må være defekt mousepad+knapperne, altså det modul i din bærbar der er defekt, men det er svært at vide hvis man ikke kan deaktivere den.
Avatar billede ixma Nybegynder
02. februar 2010 - 20:08 #8
Jeg lukker
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2012 - 12:16 #9
Hej Ixma

Jeg har samme problem med min MacBook Pro 10.8.6.

Fandt du en løsning?

Venlig hilsen
Lone
14. september 2012 - 14:29 #10
<MacLone>: Du skal oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål ...
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
21. september 2014 - 10:23 #11
Jeg har samme problem på Packard Bell laptop.