Avatar billede uinthehouse Nybegynder
16. juli 2009 - 14:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nyt hukommelseskort virker ikke på min kamera.

Hej, jeg har fornylig købt et nyt kamera, Samsung Nv3, og så købte jeg en hukommelseskort på 8 Gb SD til den, men når jeg sætter kortet i så står det Huk. Opbrugt, og det kan jeg ikke forstå, og derfor prøver jeg at sætte kortet i på min computer, men den eneste der først sker er at der står jeg skal først formatere det?
Også gjorde jeg det, men så virkede den heller ikke, så jeg valgte at købe et nyt kort, men det samme virker den heller ikke??
Mit Kamera bruger SD kort.

HÅber I kan hjælpe mig:)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 15:12 #1
Er du sikker på, at kameraet understøtter SDHC kort?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
16. juli 2009 - 15:14 #2
Er du sikker på at du har unlocked, altså låst kortet op, der plejer at sidde en lille gul dims man kan skubbe op og ned på venstre side af sd kortet.

Prøv i hvert fald at skubbe den ned og sæt den ind i computeren igen, hvis det ikke virker så skub den anden vej ;)

Her kan du se hvor den gule dims sidder:
http://www.yi-lai.com/resource/products/card/SD-Card.jpg
Avatar billede pon Nybegynder
16. juli 2009 - 15:33 #3
Hej,

Samsung NV3 burde understøtte SDhc, men hvis du har formatteret kortet på computeren, så kan det være det er blevet formateret i NTFS format hvilket kameraet ikke kan læse.

Du kan prøve at formatere kortet på computeren igen, men denne gang vælge FAT32 format, eller prøv at finde formaterings menu punktet i kameraet og formatere det den vej igennem
Avatar billede uinthehouse Nybegynder
16. juli 2009 - 17:52 #4
Hej, jeg har hele tiden formateret den i FAT32, men den kan ikke gennemføres?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 18:02 #5
Lyder ikke som om dit kamera understøtter SDHC.

Køb et SD kort i stedet.
Avatar billede uinthehouse Nybegynder
16. juli 2009 - 18:05 #6
Er SDHC ikke det samme som SD?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 18:11 #7
Nej
Avatar billede uinthehouse Nybegynder
16. juli 2009 - 18:15 #8
Så er det nok derfor:) Tak for hjælpen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 18:28 #9
Der er delte meninger hvorvidt dit kamera understøtter SDHC, så afprøv med et SD kort først, for at se, om det er løsningen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juli 2009 - 19:33 #10
Kameraet må da kunne formatere kortet !
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 19:36 #11
Ikke hvis det ikke understøtter SDHC.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juli 2009 - 19:47 #12
Soleklart, men mon ikke kameraet undlader at vise formateringsmenuen, hvis kortet ikke understøttes. Det gør mit.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 19:53 #13
God pointe. Men indtil videre har jeg kun opfattet, at kortet har været forsøgt formateret på pc.
Avatar billede uinthehouse Nybegynder
18. juli 2009 - 16:22 #14
Hej, jeg har nu købt en SD kort på 4 GB, og jeg har prøvet at formatere den over kameraet til computeren, og i selve kameraet, men der står stadig Huk. OPBRUGT???
Hvorfor? Mangler virkelig hjælp.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. juli 2009 - 18:48 #15
Får du fejlmelding, når kameraet formaterer?
Avatar billede uinthehouse Nybegynder
19. juli 2009 - 20:26 #16
Nej, det gør jeg ikke, men nu har jeg også valgt at reture den, og købe en ny, så burde den nye kunne  virke:)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. juli 2009 - 20:31 #17
Ja det er nok også en udmærket løsning, når det ikke rigtig fungerer :)