Avatar billede madsen_g Nybegynder
16. juli 2009 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort => USB-porte døde

Hej Alle

Mit gamle Geforce 7950 GT grafikkort gik til de evige jagtmarker, hvorpå jeg har anskaffet mig et 8800 GTS.

Efter jeg har sat det i virker nogle af min USB-porte ikke mere. Kan det skyldes at kortet bruger for meget strøm (min strømforsyning er for lille) eller hvad kan problemet være?

På forhånd tak

/Mads
16. juli 2009 - 14:45 #1
Win98, ME, W2000, XP,  Vista, Win7, ... , ... ?
Avatar billede madsen_g Nybegynder
16. juli 2009 - 15:04 #2
XP.

Men er det ikke underordnet? Synes nemlig den skrev at den ikke fandt noget tastatur før jeg satte tastaturet i en anden USB-port
Avatar billede amite Mester
16. juli 2009 - 17:05 #3
Det skyldes normalt et af følgende 3 problemer:

-- Strømforbrug.
Ligger lige på grænsen til hvad din PSU kan levere.

-- IRQ konflikt.
Start med at se i Windows device manager (control panel -> system -> device man.).

Hvis alt ser fint ud, så prøv at højreklik->option på grafikkort og USB controller og tjek at de ikke benytter IRQ. Såfremt de gør kan du ændre dette via BIOS - typisk under PnP/PCI konfiguration eller lignende.

-- hov!
Du har ramt et stik/en ledning/whatever da du havde skilt den ad for at sætte grafikkortet i.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
01. marts 2011 - 21:53 #4
Fejl i tastatur - nyt tastatur og det virkede.

Smid svar begge 2 - Jeg deler point ud efter i morgen aften, så hvis I har svaret der....

Og Karise_larry - jeg er i fuld gang med at få ryddet op i ikke lukkede spørgsmål :)
Avatar billede madsen_g Nybegynder
14. april 2011 - 07:59 #5