Avatar billede azerty Juniormester
16. juli 2009 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilføje filer til XP-installation

Senario:

Windows XP-installationscd-rommen er kopieret til harddisken med henblik på at konfigurere den med Nlite og efterfølgende brænde en ny installationscd-rom.

No problemos.

Men... er det muligt at tilføje en ny fil i mappen i386 og instruere installationen til at placere den i fx %windir%\system32. Der er tale om en hjemmelavet exe-velkomstfil.

Man kunne derefter med Nlite instruere Windows til at køre denne fil ved First Boot(RunOnce).
Avatar billede azerty Juniormester
17. juli 2009 - 00:08 #1
Ikke den store interesse... :-(
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 11:03 #2
Hvorfor bruger du ikke bare sysprep? og et image værktøj til at lægge imaget ind på disken.
Avatar billede azerty Juniormester
17. juli 2009 - 23:14 #3
sysprep.... det kender jeg ikke, men jeg vil google på det og finde ud af, hvad det er.

Tak for interessen!
Avatar billede azerty Juniormester
19. juli 2009 - 20:21 #4
Interessant program. Jeg har endnu ikke fundet ud af, om det lige er dét, jeg ledte efter. Men jeg vil prøve at sætte mig ind i det.

Jeg havde troet, at der måske var en eller anden setup-fil i installationscd-rommens 1386-mappe, og at man kunne lave nogle tilføjelser i denne.

Men i hvert fald... point til jkr_bygteq - og tak fort interessen. Læg et svar :-)
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
20. juli 2009 - 08:07 #5
Svar :-)
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
20. juli 2009 - 08:22 #6
Sysprep er et microsoft værktøj som du bruger til at "nulstille" en windows installation. Dvs. du laver en windows installation og så laver du de ændringer som du måtte ønske, herefter laver du en sysprep hvor du kan vælge at nulstille cd-key mm. MEN du kan også om der skal køres en fil efter at brugeren har tastet cd-key, computernavn osv. og det er vist det du er ude efter.
Vi bruger Acronis true image til at clone disken og så laver vi et bootbart windows pe image som vi bruger til at lægge det clonede image af vores "master" pc ned på efterfølgende pc´er.
Hvis det bare drejer sig om en pc så, installer pc´en, sysprep den og vælg den fil som skal køres efter (post) installationen.

Håber det kan bruges som en forklaring, du kan firma tilpasse windows pe installationen med eget logo osv hvis det skal bruge som reetablerings medie til kunder.
Avatar billede azerty Juniormester
20. juli 2009 - 09:48 #7
Takker :-)
Avatar billede azerty Juniormester
20. juli 2009 - 12:02 #8
Efterfølgende har jeg fundet det her, som også ser interessant ud:

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/18/