Avatar billede hurra Novice
15. juli 2009 - 17:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

i386 program på amd64: segmentation fault

Jeg er så heldig at jeg lige har fået ny computer, en 64 bits maskine. Men nu har jeg problemmet at det program jeg skal bruge til at behandle mine billeder med (bibblelite), ikke findes i en 64 bits version.

Fra deres hjemmeside har jeg downloaded den deb jeg plejer at bruge, og det er jo så altså en i386 version.

Når installere programmet får jeg følgende information:

# dpkg --force-architecture -i bibblelite_4.10.1-1_i386.deb
dpkg - advarsel, undertrykker problemet, fordi --force er aktiveret:
pakkearkitekturen (i386) passer ikke til systemet (amd64)
Vælger tidligere fravalgt pakke bibblelite.
(Læser database... 119183 filer og mapper aktuelt installeret.)
Udpakker bibblelite (fra bibblelite_4.10.1-1_i386.deb)...
Sætter bibblelite (4.10.1-1) op...
adding /usr/lib/bibblelabs/bibblelite/libs/ directory to /etc/ld.so.conf

Processing triggers for libc6 ...
ldconfig deferred processing now taking place

Er installationen så gået godt eller hvad?

Efterfølgende prøver jeg så at køre programmet, men får denne fejl:
$ bibblelite
Segmentation fault

Hvda er der galt, og kan jeg gøre noget for at løse det?
Avatar billede hurra Novice
15. juli 2009 - 17:45 #1
Programmet kan forresten hentes på bibblelabs.com

Det er et fantastisk program til at behandle raw billeder med :) Hvis altså bare det virkede
Avatar billede hmanback Nybegynder
15. juli 2009 - 18:26 #2
Jeg ville spørge på http://ubuntudanmark.dk/
Der sidder nok et par garvede Ubuntu-hoveder der kan hjælpe.
Avatar billede help2day Nybegynder
04. august 2009 - 21:26 #3
Nu ved jeg ikke om du fandt en løsning på det, hos ubuntu danmark, men ja der er der en del kloge hoveder, er der også selv

Har lige hentet deres version i 32 bit, som deb.

har gemt den i min home  mappe under brugernavnet

skiv den her kode i en terminal

sudo apt-get install ia32-libs ia32-libs-sdl ia32-libs-gtk libstdc++5

efter installering, kan du skrive denne kode i terminalen..

sudo dpkg -i --force-architecture bibblelite_4.10.1-1_i386.deb
Avatar billede hurra Novice
02. september 2009 - 08:53 #4
Undskyld den sene tilbage meldelse. Jeg fik ikke noget svar fra ubuntu danmark. Min løsning blev i stedet for at bruge trail versionen af bibble 5, som registreret bruger af bibble 4, kunne jeg få en trail version der kan bruges helt indtil bibble 5 kommer i en final release. Og da det er et super godt program, skal jeg helt sikkert ha bibble 5 den første dag jeg har mulighed for det :)

Men tak for hjælpen, du får points aligevel, da jeg tror på at din løsning virker :)