Avatar billede nidyahou Praktikant
15. juli 2009 - 14:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

dediker shared video memory

Jeg har et mobile intel gma X4500HD grafikkort som har følgende specs:

Total available video memory: 796
Dedicated video memory: 64
Shared video memory: 64
Shared system memory: 668

Hvordan kan jeg sørge for at den dedikere alt til video??

Jeg ved at man med nvidia kort kan gøre det i regedit. Det kan man sikkert også med mobile intel, men ved ikke hvad jeg skal kigge efter.

Jeg har vista :P
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 15:16 #1
Hvis det er shared memory card. Så er det sandsynligvis noget som skal ske i Bios.
Avatar billede nidyahou Praktikant
15. juli 2009 - 15:38 #2
når jeg holder F10 inde kommer jeg ind i sådan en HP-bios hvor der er en mus og alt muligt. Kender du nogen metode hvorpå jeg kan komme ind i den egentlige bios?
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 15:45 #3
Hvilken model pc har du?
Avatar billede nidyahou Praktikant
15. juli 2009 - 15:51 #4
6730b
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
16. juli 2009 - 09:17 #5
Jeg har lige læst brugermanualen til din bios, og der er desværre ingen muligheder for at indstille mængden af ram som skal benyttes til graffikkortet. Har du prøvet at indstille strømstyringen til høj ydeevne?
Avatar billede nidyahou Praktikant
16. juli 2009 - 12:33 #6
Det har jeg, men jeg kan ikke se nogen ændring i hvor mange ram der er dedikeret. Dog er der performancemæssigt en forskel. Dvs. der er heller ikke nogen måde man kan hack'e sig til at dedikere al shared system memory?
Avatar billede nidyahou Praktikant
16. juli 2009 - 12:33 #7
og iøvrigt tak fordi du er så grundig
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
16. juli 2009 - 12:55 #8
Det tror jeg ikke du kan. Men har du problemer med graffik tunge ting efter du har ændret strømstyringen?
Avatar billede nidyahou Praktikant
16. juli 2009 - 16:09 #9
ja, jeg har stadig problemer selvom jeg har den på high performance
Avatar billede nidyahou Praktikant
06. august 2009 - 00:46 #10
lukker