Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 09:12 Der er 22 kommentarer

Citrix problemer

Hej

jeg har 2 problemer som jeg ikke lige kan finde frem til..

Når jeg vil gemme en mail fra Outlook 2007 kommer den med fejlen
"this operation has been canceled due to restrictions in effect on this computer"
fejlen kommer kun på brugere som ikke er med i admin gruppen..

Og når jeg er på en hjemmeside hvor der er login, så logger den ikke ind men gør som om også starter den bare forfra igen.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 10:04 #1
den første lyder som om at dine brugere ikke har adgang til C:\ - dette medfører at de får denne fejl, da windows som standard vælger C:\documents and setting\%username%\documents\ til at gemme i. Og den kan dine brugere ikke se. Så vælger windows efterfølgende en mappe dine brugere kan se og de kan så gemme i denne.
Dette kan muligvis løses ved at flytte dokument mappen til at pege på et andet sted...

Den anden lyder som om du muligvis har "enhanced security" aktiveret i Internet Explorer. Dette kan du slå fra via en administrator konto.
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 10:42 #2
Jeg kikker lidt efter hvor man skifter sti i outlook til at gemme filer.. excell og word er lige til..

Og "enhanced security" er slået fra både på admin og users...
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 10:44 #3
Den nemmeste måde for dig at løse dette på er at lavet et $ share på din filserver f.eks \\filserver\citrixprofile$ og så i AD på brugerne, rette Terminal Services Profile til
Profile Path: \\filserver\citrixprofile$\%username%\profile og Terminal Services Home Folder til \\filserver\citrixprofile$\%username%\home

Så skulle problemet være løst

Jesper Kristensen
MCP, MCSA, MSTS
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 11:05 #4
Jeg har et Terminal Services Home Folder på brugeren og det løser ikke problemet, men hvis man trykker "OK" på den fejl der kommer op går den videre men det er bare et irriterene for brugeren..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 11:21 #5
vi har samme fejl på vores outlook - og det skyldes at outlook ikke bruger "relative" paths (%username%, %appdata% osv) men direkte links.
Det gør også at det er noget rod med roaming profiles og .pst filer til POP3 brugere...

Vi gav op og lærte at leve med det... og afventer at alle kommer på exchange istedet for...
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 11:25 #6
OK.. lever med det til at starte med.. så må en løsning komme til mig.. :)

men har du andre gode ide'er til det andet med login ??? evt. noget GPO, syndes godt nok jeg har været det meste igennem for at se hvad der kan være slået til og fra..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 11:33 #7
Hvad sker der præcist?

Du går ind på en side.
Du taster brugernavn og adgangskode
klikker på "login" eller trykker "enter"
Siden "reloader" bare?

For i så fald kunne det være javascript der er deaktiveret, og den kan dermed ikke lave en "submit()" via javascript, men kun bruge sider der direkte i en <form> har en <input type="submit"> knap :-)
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 11:46 #8
Ja det sker som du skriver med at den "reloader" når man trykker login..
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 11:55 #9
Hvor ligger pst filerne?
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 11:58 #10
pst. det styrer vores Exchange, de har dog en arkiv pst. som ligger på deres afdelingsdrev også kaldet m:\
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 12:35 #11
kan du give et eksempel på en side hvor det sker eller er det kun på private sider?
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 12:49 #12
Hvor er archive.pst placeret?
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 12:51 #13
f.eks.
DanDomain
vores intranet
http://www.hkm-sportsequipment.eu/

det er lige de 3 jeg tester med lige nu og her..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 12:58 #14
begge to bruger form, så de burde virke :-(

Her ikke umiddelbart noget bud.
Har du slået javascript fra, sat sikkerheden op til max, aktiveret "internet explorer enhanced security"?

#12 - svaret ligger sådan i kommentar #10...
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 13:02 #15
Jeg er stadig overbevist om at hvis du logger på et desktop på citrix med en bruger som ikke er admin så vil du nok opdage et problem med stien til %userprofile%
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 13:06 #16
Jamen problemet er der endnu, selv om jeg har terminal drev til, men problemet er der ikke hvis det er en admin bruger, så derfor vil jeg måske tro det kunne ligge i nogle rettighedder bare lige hvor...

Java står slået til, sikkerhed er mellem og enhanced security slået fra..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 13:14 #17
så er jeg umiddelbart løbet tør for forslag :-(
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 13:30 #18
Jamen jeg vender stærkt tilbage når jeg finder en løsning..
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 13:37 #19
Hvis du i outlook vælger "gem som" i stedet for "gem" hvilken sti foreslår den så selv?
Avatar billede jacon Nybegynder
15. juli 2009 - 13:44 #20
den kommer først med den fejl også går den over på vores m:\ drev
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 13:52 #21
Så er problemet din %userprofile%, mail evt. screendump af din Terminal services profile opsætning til jkr(snabela)bygteq.dk, og dine permissions på share og folder hvor din profiler er placeret.
Avatar billede jacon Nybegynder
23. september 2009 - 15:13 #22
Fejlen vedr. hjemmesiderne var en fejl i vores GPO

den anden med vores outlook har jeg ikke fået løst endnu, og arbejder lige pt. med lidt andre opgaver..