Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
15. juli 2009 - 08:01 Der er 8 kommentarer

Konfig af Router

Jeg sidder med en lidt ældre router som jeg meget gerne skulle have åbnet en port på. jeg har gjort det med andre routere ved, at finde en ip som man kunne skrive i sin internet browser, og derved få adgang til routerens opsætning osv.

Problemet er at jeg ikke kan finde ip'en til denne.
Det er en CheckPoint Safe@Office W500 model: SBXW-166LHGE-4

Der er 60 point til den der kan komme med ip'en, eller en måde at åbne en port på.

Har desuden vista
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
15. juli 2009 - 08:14 #1
Sæt den til, og sæt kabel i fra computeren og i routeren.

Åbn "start"-menuen og i søgefeltet skriver du cmd.

Derinde skriver du ipconfig og trykker Enter

Så skulle din IP-addresse, subnet-maske og default gateway gerne komme frem. Din default gateway er routerens ip.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
15. juli 2009 - 08:17 #2
Ja, det skulle jo være svaret :)
Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
15. juli 2009 - 08:19 #3
okay, det var da rimelig enkelt :)
men har lige fundet frem til at det måtte være 168.192.252.1 så ?
men når jeg smieder den i browseren, søger den bare på det ?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
15. juli 2009 - 08:20 #4
2 sec så :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
15. juli 2009 - 08:22 #5
Du kan prøve, at holde reset-knappen inde i 25-30 sekunder. Så resetter du routerens konfiguration, så den er som fra fabrikken.

Prøv igen at skriv cmd i søgefeltet og find routerens ip.
Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
15. juli 2009 - 08:24 #6
jamen, hvis jeg gør det, (har jeg prøvet med en anden router) så er den heller ikke sat op til internetet jo! :) skulle jeg helst undgå
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
15. juli 2009 - 08:26 #7
Du skulle helst ikke miste internetforbindelsen? Routeren får muligvis bare en anden addresse, og din computer får en addresse derefter.
Avatar billede ballsic Nybegynder
16. juli 2009 - 12:47 #8
Jeg tror at du har fanget den forkerte IP-adresse. Jeg vil tro at den hedder 192.168.252.1