Avatar billede jpi Mester
15. juli 2009 - 01:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde NAS via navn

Når jeg forsøger at tilgå min NAS vha \\NASNAVN eller ping NASNAVN skriver windows at navnet ikke findes eller at det allerede finde i forvejen.
Jeg kan dog sagtens tilgå det via IP-adressen.
Det sker på min VISTA-maskine. Andre maskiner på netværket har ingen problemer, så jeg formoder problemet ligger i den enkelte maskine. Har prøvet at reboote - virker ikke.
Pludselig virker det igen, for så at "gå i stykker" efter noget tid...

Nogen ideer ?
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 08:27 #1
Kør en notesblok som administrator
Åben filen C:\windows\system32\drivers\etc\hosts med notesblokken

Lav en linie under den nederste linie og skriv:
ipadressenpådinnas mellemrum navnetpådinnas

Gem filen og test
Avatar billede jpi Mester
21. juli 2009 - 18:28 #2
Det har jeg nu gjort. Afventer og ser hvad der sker.
Lige mens jeg gjorde det virkede den nemlig :-(
Avatar billede jpi Mester
24. juli 2009 - 00:27 #3
Det ser ud til at virke, så du får point.

Er der nogen der lige kan svare på hvorfor det sker ?
Det skulle jo ikke være nødvendigt med denne indtastning... ?