Avatar billede mall Nybegynder
13. juli 2009 - 18:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

jQuery slideshow & IE6

Som alle andre udviklere sidder jeg og kæmper hårnakket med IE6!

Jeg har fået alt til at fungere sådan nogenlunde optimalt, indtil videre, i IE6.

Men da jeg så på forsiden skiftede min flash slideshow animation, ud med en lavet i noget javascript (Kilde: http://jonraasch.com/blog/a-simple-jquery-slideshow), så fik jeg problemer.

Nu ved jeg ikke om i kan se den i IE 6. Ellers kan denne side benyttes: http://www.xenocode.com/Browsers/

Problemet siger nok sig selv når i ser den derinde.. IE6 tolker af en eller anden grund ikke z-index og smider alle billederne ind, på en lang række.. Hvad gør jeg for at løse det problem?
Avatar billede zips Juniormester
13. juli 2009 - 20:05 #1
Når jeg går ind på http://jonraasch.com/blog/a-simple-jquery-slideshow med IE6 så ser jeg ikke nogen problemer, alt virker som den skal.
Avatar billede mall Nybegynder
13. juli 2009 - 20:19 #2
Ja, selvfølgelig! Glemte at linke til den side jeg har problemer med.. www.kraemmerfestival.dk
Avatar billede zips Juniormester
13. juli 2009 - 21:09 #3
Det er dit unitpngfix.js script som laver balladen, brug dette i stedet for http://homepage.ntlworld.com/bobosola det virker sammen med resten af din side.
Avatar billede mall Nybegynder
13. juli 2009 - 21:27 #4
Okay.. Nu presser der sig flere spørgsmål på..

Det løste problemet med slideshowet. Men hvorfor er det nu kun en del af mine .png billeder som modtager effekten af png-fixet?

Og hvad er det, med de to png-fixes, som gør at det ene virker, men det andet ikke gør?
Avatar billede mall Nybegynder
13. juli 2009 - 21:41 #5
Og kan jeg evt. gøre noget ved det slideshow jeg benytter, sådan at det virker med det png-fix jeg oprindeligt bruger.

Gider ikke ud i at skulle ændre alt for meget.. Hvis det altså kan undgås.
Avatar billede zips Juniormester
13. juli 2009 - 22:21 #6
Ja kan godt se der er et problem, men jeg ved desværre ikke så meget om js så denne løsning er kun fundet ved at teste og ikke ved at vide noget om det.

Men dette virker i min IE6

Jeg har slettet alt dette

var elkids=el.getElementsByTagName('*');if (elkids){var j=elkids.length;if(el.currentStyle.position!="absolute")es.position='static';while (j-- >0)if(!elkids[j].style.position)elkids[j].style.position="relative";}
Avatar billede mall Nybegynder
14. juli 2009 - 18:52 #7
Jeg fjernede koden i png-fixet, det løste problemet :)
Så bliver det spændende at se om der senere hen opstår et problem fordi det er fjernet xD

Tak for hjælpen, smid et svar :)
Avatar billede zips Juniormester
14. juli 2009 - 19:43 #8
Her er et svar :-)