Avatar billede bas Forsker
13. juli 2009 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FAQ / vejledningssystem

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at finde en eller anden simpel form for online FAQ.
Findes der et eller andet billigt CMS system, hvori man hurtigt kan skrive og vedhæfte forskellige vejledninger?
Det skal ikke være noget, hvor jeg selv skal installere noget software.

Jeg tænker f.eks. på noget i stil med et webhotel med tilhørende hjemmesideprogram - som f.eks. one.com, surftown, bricksite osv.
Jeg er dog bare ikke så interesseret i alt det med skabeloner - det må meget gerne være meget mere simpelt, og hvor man kan uploade direkte fra sin browser, hvor man bare logger ind på systemet.

Kan nogen anbefale noget?

Mvh. Martin
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 14:42 #1
Du kunne installere en WIKI - det er der mange der bruger da det er opensource, gratis, nemt og lige til :-)
Avatar billede bas Forsker
13. juli 2009 - 19:27 #2
Kan du henvise til en vejledning til, hvor jeg henter sådan en WIKI og til, hvordan jeg installerer den?

Er det nemt nok at installere og konfigurere.
Kræver det noget specielt af webhotellet?
Kræver det understøttelse af PHP eller ASP?
Jeg har et webhotel hos addnet.dk.
Det vil måske fint kunne køre der?

Mvh. Martin
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 20:30 #3
det kræver som minimum PHP - men søg lidt på google :-)
Avatar billede folmani Nybegynder
14. juli 2009 - 08:36 #4
Du kan nemt installere en WIKI med 1-click toolbox - se http://surftown.dk/1-click-toolbox
Avatar billede bas Forsker
14. juli 2009 - 14:20 #5
Ok tak, det kunne være jeg skulle prøve det med toolbox'en hos surftown.

Jeg har efterfølgende også kigget på http://wiki.zoho.com
- det kunne måske også være en mulighed.

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
18. juli 2009 - 13:16 #6
Hej

Jeg har nu fundet http://www.webasyst.net/suite/ ,
som jeg umiddelbart synes virker interessant.

Jeg prøver lige at eksperimentere lidt med det.

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
17. september 2009 - 15:24 #7
Jeg vil gerne lukke dette spg.

Nogen, der vil have points?

Mvh. Martin
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. september 2009 - 15:27 #8
hvorfor ikke?