Avatar billede bigbite Nybegynder
13. juli 2009 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 DNS server

Hej Alle.

Jeg har for nyelige oprettet en 2008 server domain controller med DNS.
Server kører i 2 uger uden problem,men så fik jeg ringet fra nogen bruger og klager over de kan ikke komme på google.dk, tdc.dk eller dr.dk.
jeg skylder mig at genstart dns server, efter dns server genstart alting virker normal igen. Men problem sker nu hver anden dag hvor brugerne kan ikke besøge de oven nævnet website. hvor jeg skal ind og genstart dns server

Jeg har clear DNS cache og netkort cache. Det hjælper heller ikke.
Min server er DELL power Edge 1950.

Jeg er taknemlig for alle Jer's kommentar eller I som ved hvordan problem skal løse.

MVH

Please help
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 12:35 #1
her du sikret dig at din "forward dns" er sat korrekt?

DNS på din servers netkort skal sættes til:
127.0.0.1 eller serverens egen ip.

I dns opsætningen skal "forward lookup" sættes til din internet udbyders DNS server.
Avatar billede bigbite Nybegynder
13. juli 2009 - 15:13 #2
Mange tak for svar mcb2001.

Jo, min dns servers netkort sættes til 172.0.0.1

I properties af min dns i forwarders fane har jeg ikke sat til internet provider dns ip.
Det gører jeg nu :-)

Jeg håber at det korrekt at det jeg gjort.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:20 #3
hvis ikke har sat forwarders op, ved din egen DNS jo ikke hvor den skal få oplysningerne fra :-)
Avatar billede bigbite Nybegynder
13. juli 2009 - 15:27 #4
;-) Ok.

Men dns server virker godt nok hver gang jeg genstart den. mcb2001...kan du give mig en lille forklaring.... please..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:35 #5
har lagt to screenshots at hvordan en sådan opsætning bør se ud i server 2008 :-)

http://kikos-it.dk/lansettings.jpg
http://kikos-it.dk/dnssettings.jpg
Avatar billede bigbite Nybegynder
13. juli 2009 - 15:47 #6
tusind tak mcb2001.
Min dns ser lige sådan ud nu. håber at problem blivet løst.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:52 #7
det skulle det :-)

Men det er jo ikke altid ensbetydende med at det virker :-) hehe

Ellers så opret et nyt spørgsmål med en ny fejlbeskrivelse, for opsætningen er rigtig nu...
Og så overvej en anden gang at lade være med at give dig selv point, for det var ikke dig der løste opgaven...
Avatar billede cmoz Praktikant
13. juli 2009 - 21:57 #8
Hvis man ikke har sat forwarders op på DNS serveren, så kan den jo godt finde oplysningerne.

Det gør den jo via root hints.