Avatar billede thomasmyg Nybegynder
12. juli 2009 - 18:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

sql service vil ikke starte.

Jeg har en webserver som har været meldt ind i mit domæne, min DC crashede for noget tid siden, nu hvor jeg så har fået et nyt domæne op og stå så starter sql servicen ikke når jeg starter serveren op, når jeg logger ind på serveren med Lokal admin eller domæne admin, så kan jeg ikke få SQL'en til at starte, jeg får denne fejl besked når jeg prøver og starte SQL'en op:

Error

The dependency service or group failed to start.

[OK]

Når jeg så har klikket OK til den, så kommer denne her:

SQL Server Service Manager

An error 1068 - (The dependency service or group failed to start.) occurred while performing this service operation on this SQLServerAgtent Service.

[OK]

Jeg aner ikke hvordan jeg skal løsse det her uden at miste data fra min database.
Avatar billede Syska Mester
13. juli 2009 - 19:37 #1
Din databaser vil altid være der ... og du kan geninstallere SQL eller flytte dem til ny ...

Alt efter version etc. er stien ca.:
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10.MSSQLSERVER\MSSQL\DATA

og da SQL serveren ikke kører kan du fint kopiere dem ud for en sikkerheds skyld ... lyder ikke til at du har backup da du siger du ikke vil miste data.

Du kan så installere SQL på en anden server ... eller installere en ny instance og attack dem til den ... muligheder er mange, men selvom din SQL Server Instance ik' vil starte, så er din data der stadig.

Jeg ville for en sikkershed skyld instllere en ny SQL instance og attack dem i den ... så er du helt sikker på der ik' går noget galt.

// ouT
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. juli 2009 - 16:44 #2
kan du forklare "attacke" dem?
Avatar billede Syska Mester
14. juli 2009 - 19:43 #3
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
15. juli 2009 - 19:52 #4
kan det passe der skal være en masse filer med extension .MDF og .LDF
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
17. juli 2009 - 12:58 #5
Det er sikkert service-brugerens login den er galt med - medmindre du anvender local system eller lignende. Gå ind i SQL Server Configuration Manager -> SQL Server Services og tast login oplysninger ind for servicen igen.

Når en service ikke vil starte, er det i øvrigt en god idé at gå ind i Event Viewer for at finde årsagen dertil.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. juli 2009 - 18:13 #6
Jeg køre MS SQL Server 2000 og har ikke nogen SQL Server Configuration Manager. Jeg har prøvet og åbne services.msc og unden egenskaber vølge logon og der derinde skrive nogen forskellige brugernavne. Inden problemet kom var det Domain Administrator der startede services, ja ved godt det er dumt sådan. Serveren er ikke medlem af et domain mere.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
18. juli 2009 - 18:32 #7
Jeg har selvfølgelig glemt alt om at jeg skulle genstarte serveren når jeg havde rettet logon oplysningerne, det har jeg lige gjort og nu virker det. Tak for jeres hjælp. Vil I ikke lige ligge et svar så kan I dele pointene.
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
22. juli 2009 - 16:03 #8
svar
Avatar billede Syska Mester
25. juli 2009 - 16:22 #9
svar
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2009 - 15:13 #10
Tak for hjælpen begge to, beklager den længe ventetid.