Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
11. juli 2009 - 19:18 Der er 10 kommentarer

Kan godt komme på mit Internet!¿!

Jeg har en efterhånden 2 år gamel bærbar, der har alvorlige problemer med at komme på nettet. Eller det vil sige at den godt kan komme på fx Skype og msn, men når jeg trykker på internet-ikonet, og den åbner min browser med fx google som startsiden, så sker der intet!¿!... Nede i bunden af browseren (Internet Explorer)står der intet andet end: "opretter forbindelse til webstedet 216.239.59.104"(har prøvet med mange andre ja) og dette står der i riigtig lang tid, uden der sker noget. Dette problem forekommer på mange forskellige netværk (hos fx forskellige venner)

Ville virkelig være dejligt at få opklaret problemet, for har virkelig brug for mit internet i både skole og der hjemme.

Giver hellere end gerne 80 point for et rigtigt svar.

P.S. Kan sagtens komme med forskellige oplysninger og specifikationer fra fx cmd hvis det er nødvendigt.

På forhånd tak!
Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
11. juli 2009 - 19:21 #1
ja okay, overskriften er mildest talt forkert... der skulle selvfølgelig have stået "kan ikke komme på mit Internet"
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2009 - 19:41 #2
Næsten uanset hvilket PC problem du har er det altid en god ting at køre en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html
11. juli 2009 - 19:50 #3
For 155'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Hvilken Browser ? Version ?

Hvilke sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
12. juli 2009 - 11:54 #4
Jeg vil gætte på, at noget under "Internetindstillinger" ikke helt er som de skal være (men så burde MSN heller ikke virke).
Prøv at tjekke "Internetindstilligner" i IE, og på fanebladet "Forbindelser", se hvad du har under "LAN-indstillinger".
Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
12. juli 2009 - 16:00 #5
sorry... det er vista...
og SOM SAGT... Internet Explorer
og tror det er version 7.0
bruger p.t. ESET smart security 3.0.672.0

og med hensyn til "LAN-Instillinger" så er der ikke sat flueben i nogle af felterne... ? er som sagt i vista.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
12. juli 2009 - 20:03 #6
Er det der ESET smart security sådan en Internet Shield/Firewall ting? Prøv at slå det fra midlertidigt og se hvad der sker.
Kan du snakke med andre over Skype/MSN?
13. juli 2009 - 06:51 #7
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
13. juli 2009 - 20:04 #8
skal jeg prøve. tak for det.
Avatar billede Lazzbazz Nybegynder
15. juli 2009 - 07:55 #9
fandt selv ud af det.. :) var noget firewall-konfig i Eset.
Avatar billede jebo Novice
21. juli 2009 - 22:50 #10
Hvis du selv har løst problemet og sagen er afsluttet, laver du et svar med din egen forklaring og opretter det. Derefter accepterer du dit eget svar - og spørgsmålet står ikke længere som ubesvaret.