Avatar billede nph12 Nybegynder
10. juli 2009 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af Office pakken på en notebook uden cd-drev

Hej
Jeg har lige købt en 10" notebook uden cd-drev. Jeg har prøvet på min anden bærbar, at kopierer filerne fra Office-cd´en over på mit eksterne harddisk, men det får jeg ikke lov til. Skal jeg have fat i et ekstern cd-drev eller er der en anden måde, hvor på jeg kan installere Office-pakken på min lille notebook?

Jeg har købt Office-pakken og må installere den på tre pc´er.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 22:04 #1
"men det får jeg ikke lov til." Hvorfor får du ikke lov tol det ??
Avatar billede nph12 Nybegynder
10. juli 2009 - 22:09 #2
Når jeg kopierer filerne på Office-cd´en og vil dem til min eksterne harddisk, så sker der intet (jeg går ud fra det er noget kopisikring)
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
10. juli 2009 - 23:54 #3
1. Lav et image af din office pakke med et vilkårligt brændningprogram og overfør det til din notebook, fx. via en ekstern harddisk.

2. Download et program som fx. Deamon tools og lav et virtuelt drev på din notebook.

3. Mount dit image og installer.

Hvis der er termer du ikke ved hvad betyder foreslår jeg at du googler det.
11. juli 2009 - 10:09 #4
... jeg har altid kunnet rå copy Office2007 CD'en til anden HD/Netværk og så derfra instalere. Uden problemer...

Bare prøv at copy nogle enkelte filer for at se om der 'sker noget som helst' ?
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. juli 2009 - 21:15 #5
Hmm, nu vil min bærbar godt kopierer filerne over på min eksterne harddisk. Jeg har fået installeret Office på min nye bærbar.

Selvom jeg nok ikke får brug for det i denne omgang, så er det et godt tips du kom med Lillemanden87.

I håber er det er OK med jer andre, at jeg giver Lillemanden87 point for hans forslag.
Avatar billede Lillemanden87 Nybegynder
11. juli 2009 - 21:50 #6
Kan klart anbefales at du laver et virtuelt drev på din notebook, når der nu ikke er et fysisk drev, da du nok kommer til at støde på dette problem flere gange. :)