Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 06:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny Strømforsyning?

Min NorthQ model NQ-4775-500S(500W) strømforsyning brændte sammen i går morges. Det sprang sikringerne og spjættede. Håber kun at det er den der har taget skade.

Jeg skal nu ud og finde mig en ny. Jeg kører med følgende system som ikke er OC'et:

Bundkort: ASUS P5K-E/WIFI-AP, LGA 775
CPU: Intel Core 2 Duo E6850
Grafikkort: XFX NVIDIA GTX 260+(altså den nye udgave)
Ram: 4*2 GB Corsair TWIN2X4096-6400C5
Kabinet: Lian Li PC-60B Plus Miditower
Harddiske: Western Digital 1 TB Caviar Green Power 16MB
          Western Digital 250 GB 2500KS
CPU-Blæser: Arctic Cooling Freezer Pro 7
DVD-Brænder: Samsung Super-WriteMaster SH-S183L

PC'en bliver brugt til 30% spil og 50% surfing mm. og 20% programering. Kabinettet er foret med støjdæmpende filt(Noise Control Magic Fleece) og den forreste blæser i kabinettet er udskiftet med en lydsvag Papst (4412 F/2GLL) blæser. Kabinettet er født med en 120 mm blæser foran og en 80 mm bagpå.

Jeg har læst et par af indlæggene omkring strømforsyninger. Jeg ligger vægt på at den skal være støjsvag dog ikke jeg ikke at gå på kompromi med den egenskab hvis man tænker på kabinet jeg har. Det ville også være rart hvis den havde plug-in til ledningerne så man kun har dem man skal bruge i kabinettet.

Hvad vil i foreslå mig at købe?

På forhånd tak for hjælpen!

Vh La Cabra
Avatar billede Jensen DK Novice
10. juli 2009 - 07:14 #1
Er det i forbindelse med lyn og torden at den er kreperet?
Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 08:36 #2
Nej, det skete efter jeg lukkede ned for den i går morges og der var der ikke lyn og torden i luften. Jeg har pillet det ud af maskinen og tilskuttet den til en anden kontakt og der opfører den sig på samme måde. Regner ikke med at andre dele af maskinen har taget skade. Jeg konstaterede at støvfiltret foran og bagi var godt tilstoppede. En teori kunne gå på at der var blevet for varmt derinde. Den har kørt hårdt siden slutningen af februar 2006.

Vh Lars
Avatar billede Jensen DK Novice
10. juli 2009 - 09:10 #4
Du kan købe denne Corsair er kendt for kvalitet og er støjsvage.
http://www.getmore.dk/intern-stroemforsyning/koeb-corsair-hx620w-billig/cmpsu-620hxeu_113412_p.html
Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 09:15 #5
Sjovt! Det er lige den jeg havde tænkt mig at hente hos Komplett inde på Vesterbro.

Tak for hjælpen!
Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 09:16 #6
Hvordan giver jeg point... glemmer altid hvordan det er man gør :-)
Avatar billede Tranex Nybegynder
10. juli 2009 - 11:01 #7
Han skal lave et svar. Så skal du finde aceptere ved at hans svar.
Sådan :)
Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 12:21 #8
Okay, tak for hjælpen!

Laver du et svar Silbidor?!

Er der nogen der ved om der er nogen detailforretninger der sælger det Corsair hx620w i københavns området?

Vh Lars
Avatar billede Jensen DK Novice
10. juli 2009 - 13:31 #9
Håber at du bliver glad for den.
Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 16:06 #10
Det håber jeg da også men det ser ud til at jeg først kan få det på mandag. Kan ikke finde nogen forretning i københavn der sælger det :-(.

God weekend og tak for hjælpen!

Vh Lars
Avatar billede Jensen DK Novice
11. juli 2009 - 06:42 #11
Selv tak, husk at få de rigtige stik på ledningerne til hardwaren.