Avatar billede gskairo Nybegynder
09. juli 2009 - 22:01 Der er 1 kommentar

Transistor i triode state? / som resistor

Har forsyning med en PTC som skal testes hver gang jeg tænder forsyningen. Dertil ville ejg bruge en transistor som feks "åbnes" halvt (kan huske jeg hørte noget om man kunne det i skolen man har glemt hvordan eller hvor jeg finde info omkring det) så den skan åbnes helt efter en reference forsyning er kommet op og dermed ikke afsætter effket i transistoreren mere og spare strøm men i det den afsætter strøm stiger værdien på PTcen og den kan via en micro verificeres.

Er der nogle der har info omkring hvordan jeg styrere en transistor til at åben delvist. Jeg ved godt dette kunne gøres på mange andre måder men er lidt hooked på en transistor lige nu ;-)
Avatar billede m_soender Nybegynder
10. juli 2009 - 19:23 #1
hvorfor ikke bare bruge en op-amp som en komperator. når din PTC modstand når op på dit setpunkt kan udgangen på op-ampen gå høj