Avatar billede Humanoidism Nybegynder
09. juli 2009 - 01:26 Der er 1 kommentar

Aktivitet uden for form

Hej jeg ligger og roder med et macroprogram og jeg har dog fundet - og mistet :( - en kode som kunne læse den tast man klikkede, som jeg fik til at gøre noget, hvis man klikkede på en bestemt tast - e.g. F1

Men jeg kunne ikke få den til at aktiverer sig uden for formen, kun hvis form var i focus - selv vil den ikke virke, hvis en tekstboks var i focus.

Nogle der har en idé til, hvordan man kan få dette til at virke - og jeg vil blive meget glad, hvis i kunne give mig en kode knap-aktiv - uden knap kode men bare selve knap (e.keycode.f1 eks.)

Mange tak
Avatar billede tetrix Nybegynder
04. august 2009 - 20:19 #1
Du skal nok ud i noget getAsyncKey.

Dette er dog hvad mange simple keyloggere bruger, så derfor opsnapper anti-virus programmer måske dette som en keylogger.

Søg evt. på Google efter "vb.net keylogger" og nej, dette er ikke en opfordring til at bygge en keylogger - men den opfanger jo hvad du skriver på dit tastatur ;-)

Om der er en mere simpel vej vides i hvert fald ikke af mig :-3