Avatar billede Humanoidism Nybegynder
08. juli 2009 - 13:35 Der er 4 kommentarer

Problemer med computeren

Hej derude!

Jeg har tideligere haft problemer med min computer og de to åbenbart fuldstændig mærkelige styresystemer jeg har på computeren.

Det er startet med at det har virket på de begge styresystemer, så havde jeg computeren et stykke tid og derefter virkede den ene kun. Når jeg starter computeren har jeg to valgmuligheder (styresystemer):

Microsoft Windows XP Professional
Windows XP Media Center Edition

ligemeget, hvilken jeg vælger er det, det samme. Nu har jeg så problemet, jeg kan overhovedet ikke få lov til at komme ind på min computer - kun med fejlsikret tilstand. Jeg har tideligere været ude for at kun det ene styresystem (Windows XP Media Center Edition) virkede og har næsten aldrig haft min computer slukket, da jeg ikke ville lukke mine projekter ned (jeg har det tit med at glemme, hvor jeg gemmer dem).

Nu er det ligemeget, hvilken jeg vælger så starter computeren op med at indlæse Windows og blinker midt i indlæsningen. Lige når den skal til log ind-interfacet går skærmen sort og computeren genstarter. Dette kan den blive ved med i uendeligheder.

Jeg prøvede at starte den, hvor den ikke skulle genstarte computeren ved fejl og denne besked med blå skærm kom frem (engelsk Windows):

A problem has been detected and Windows has benn shut down to prevent damage to your computer.

INTERNAL_POWER_ERROR

*If this is the first time...*

*Check to make sure any new hardware...*

*If problems continue, disabled or...*

Technical Information:

*** STOP: 0x000000A0 (0x00000101,0x00000007,0xF78E7774,0x00000000)

*Begining dumb...*

Jeg har tjekket om det var RAM eller noget var løst i min computer, men alt ser ud som det skal. Jeg har følgende computer:

Acer Aspire E560
Grafik kortet brændte af så den er i bundkortet

Jeg kan ikke rigtig huske mere end at jeg har 2 x 512 MB RAM.

Hvis det er muligt, så vil jeg meget gerne have et svar. Jeg fik afvide man kunne reparer Windows eller bare formaterer den, men så må jeg jo gemme mine ting først :)

Ellers mange tak for hjælp, hvis der kommer noget :)

Humanoidism
Avatar billede Humanoidism Nybegynder
12. juli 2009 - 18:19 #1
Kan man snart få lidt hjælp? Jeg sidder med problemet stadig uden svar!
Avatar billede Humanoidism Nybegynder
12. juli 2009 - 18:25 #2
Jeg har en:

Acer Aspire E560
1024 MB RAM (2x 512 MB RAM)
Windows XP / Media Center
Service Pack 3

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af mer, da jeg jo ikke kan komme ind på computeren.

Kan det havde noget med SP3 at gøre? Er dette sket ved andre? Vil gerne have hjælpe hurtigst muligt, da jeg ikke rigtigt kan få noget ud af Microsoft's hjemmeside.
13. juli 2009 - 17:27 #3
"INTERNAL_POWER_ERROR" - kunne være noget med din PSU ? (PowerSupply) ? Har den det for varmt ?
Avatar billede Humanoidism Nybegynder
31. juli 2009 - 14:09 #4
Nej, det mener jeg ikke. Og før var der chancer for at den startede op, men her igår gik den ud 2 gange og kan ikke komme ind mere.