Avatar billede pbfisker Nybegynder
08. juli 2009 - 13:25 Der er 5 kommentarer

Løbenummer i excel

Jeg er i gang med at lave en faktura-skabelon i excel, og vil gerne have den til at autonummerere fakturaen, så hver gang jeg laver et nyt faktura dokument sætter den næste faktura nr. på automatisk.
Helt præcist forestiller jeg mig, at hver gang skabelonen åbnes øger den værdien i feltet fakturanummer med 1.

Håber I kan hjælpe.

/pbfisker
Avatar billede kdasummer Nybegynder
08. juli 2009 - 13:47 #1
du kan lave noget vba-kode der køres hver gang dokumentet åbner...

Private Sub Workbook_Open()
  range("a1").value = range("a1").value + 1
End Sub
Avatar billede kdasummer Nybegynder
08. juli 2009 - 14:06 #2
... bare husk at gemme dokumentet uden aktive makroer, ellers får du problemer :)
Avatar billede pbfisker Nybegynder
08. juli 2009 - 14:08 #3
hvad mener du?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
08. juli 2009 - 14:22 #4
ellers bliver nummeret opdateret hver gang du åbner den gemte faktura.
Avatar billede x-lars Novice
08. juli 2009 - 15:39 #5
Et alternativ, hvor nummeret gemmes i et særskilt tekst-dokument.

http://www.eksperten.dk/spm/727942