Avatar billede lonem Nybegynder
10. juli 2001 - 17:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hjælp en midelaldrene dame med at få min pc til at køre optimal

jeg har win 98
og den vil kun køre  16-2 farver efter jeg har formateret harddisken
så fik jeg at vide jeg skulle instalere en driver til
mit skærmkort: (er det rigtig)
SKÆRMKORTET HEDDER. INTEL 82371SB.
jeg har været på deres hjemmeside menkan ikke finde ud af hvad det er for en jeg skal bruge.
derfor håber jeg at der er en her der kan hjælpe mig
med at fortælle mig hvor den er og hvordan jeg gør.
så er i mægtig søde
på forhånd tak
lone
Avatar billede peterl1 Nybegynder
10. juli 2001 - 18:07 #1
jeg tror ikke at det er skærmkortet der hedder intel 82371sb .var der ikke
en bog med komputeren hvor der står hvad skærmkortet er ? .
Avatar billede n_riber Nybegynder
10. juli 2001 - 18:15 #2
klik på start > gå op til instillinger klik på kontrolpanel > find ikonet \"system\" dobbeltklik på denne, klik på fanebladet \"Enhedshåndtering\" find \"skærmkort\", klik på + klik på den enhed som kommer frem, klik på egenskaber, nu kan du se hvem der har produceret dit skærmkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 18:36 #3
n_riber> Det havde været hurtigere at højreklikke et tomt sted på skrivebordet og vælge indstillinger og kort, der kan man opdatere skærmkort driveren!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 18:39 #4
Har du prøvet at højreklikke på skrivebordet og under indstillinger prøvet at vælge farver!
Avatar billede lonem Nybegynder
10. juli 2001 - 19:40 #5
jeg har prøvet det med højre klik
og der fulgte ikke en bog med da det er en brugt
pc jeg købte
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 19:56 #6
Har du så fået mere end 16 farver! Eller skal du bruge mere hjælp?
Avatar billede lonem Nybegynder
10. juli 2001 - 21:26 #7
jeg har ikke fået flere farver og  vil gerne have mere hjælp, har også prøvet at opdatere skærmkortet
jeg gik ind i kontrolpanelet og i system og trykkede i plusset på skærmkortet
der står  (Standard pci grafikkort vga)
men har så fået at vide det er der ikke noget der hedder,skulle så åbne dækslet og se hvad der stod på en tips og der stod intel
Avatar billede double-g Juniormester
10. juli 2001 - 21:41 #8

Der er ikke det rigtige sted du har set. Du skal se på det kort, hvor ledningen fra din skærm er sat til.
Og du skal helst både finde producentnavn og kortnavn.

Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 21:42 #9
Du skal ha\' grafik kortet i hånden og se hvad der står, ellers kan jeg ikke finde driverne til dig.
Du kan muligvis se hvad dit bundkort hedder (=motherboard), det kunne være at grafikken er indbygget i det!
Avatar billede bobbels Nybegynder
10. juli 2001 - 22:01 #10
hej det finnes på intels hemside men du må lede ret meget
jag har også ett kort fra intel som hed 740-854 oog jeg
lede i flera dage du må gå efter der hvor der står grafikkort
og sen drivers .hoppas att du hitter ellers kan jag kanske finde
den till dig .bobbelsom du vill
Avatar billede makse Nybegynder
10. juli 2001 - 22:02 #11
Hej Lonem.
Når du tænder din PC, så står der på skærmen, oppe i venstre eller højre hjørne, hvilket grafikkort der sidder i maskinen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 22:07 #12
Hvis der kommer hjælp til damen, og den virker, deler jeg gerne ud af de 300 points.
Avatar billede lonem Nybegynder
16. juli 2001 - 21:25 #13
jeg har lige fået lågen af maskinen
og fundet følgende
en chip  hvor der står.
intel PCIset
sb82437 vx
su 116
intel.
-----------------------------
og en der står
ATI-264 vt3
215 VT 3UB11
B6376
9728ss
Avatar billede makse Nybegynder
16. juli 2001 - 21:50 #14
Det er et indbygget ATI Mach64 VT grafikkort.
Den driver du skal bruge, burde ligge på Windows 98 CD\'en.
Læs selv mere på http://support.ati.com/products/pc/mach64/mach64vt_drivers.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juli 2001 - 21:59 #15
makse> Jeg står ved mine ord ;o)