Avatar billede webergrill Nybegynder
10. juli 2001 - 17:34 Der er 13 kommentarer

Hård kritik ønskes....

Så er min side www.webergrill.dk gået i luften og jeg håber at der sidder nogle rigtige eksperter som er villige til at give mig dommen rådt for usødt.....

Hvad synes i om siden (karakter 0-13)
- Design
- Idé
- Indhold
- Brugervenlighed

Er der noget helt galt som jeg ikke kan se - forkert billede opløsning osv.

Alt kritik modtages - godt som skidt - sig blot Jeres mening......det er det der kan gøre min side bedre.

På forhånd tak.
Avatar billede sippo Nybegynder
10. juli 2001 - 17:42 #1
har vi ikke set på den før?
Avatar billede annikadk Nybegynder
10. juli 2001 - 17:44 #2
1. kig som var på forsiden gav mig dette:
under \"Hvem er vi\" og \"Sidens indhold er ikke for fedt\" - De 2 kolonner går \"sammen\" til en..
fx
Når | webamatører som synes.....
man bruger grill\'en næsten hverdag, som vi gør, kan det | der manglede en dansk....

En anden ting der generer er at menuen kan foroven har en sort stribe.
Avatar billede sippo Nybegynder
10. juli 2001 - 17:44 #3
Avatar billede dumdum Nybegynder
10. juli 2001 - 17:44 #4
Hmmm førstehåndsindtrykket er ikke så godt, fordi der er en meget lang ventetid på at alle pic\'s bliver loadet (jeg har ISDN) - dette er især også slemt på siden med opskrifter til kuglegrill.
Måske var det muligt at vælge en anden skrifttype end Times New Roman, det er lidt for klassisk, og kedelig.
Måske burde man overveje på forsiden at skære noget af teksten ned. Det kan virke lidt tungt at det første man kommer ind på er en side med meget tekst i en kedelig font og lille størrelse.

Sidste kommentar er den overskrift der er på forsiden, den er for kedelig i forhold til billederne i toppen og menuen i venstre side. Måske var det muligt at selve baggrunden af siden, der er hvid, kunne ændres så den stemmer bedre overens med baggrunden på menuen, jeg synes at spriget er for stort og at den hvide dermed \"skinner\" for meget.
Design: 7@13
Ide: ??@13
Indhold: 10@13
Brugervenlighed: 9@13

Jeg svarer gerne på spørgsmål til mine kommetarer, såfremt der skulle opstår sådanne.
Avatar billede bo Nybegynder
10. juli 2001 - 17:45 #5
Overskriften \'Velkommen til WeberClub Danmark\' er ikke så spændende - inkl. de andre overskrifter.

Logoet er knap så pænt og passer ikke ind i designes farver.

Pæne indholdsmenuer.

Overskuelig og god navigation.

Idéen er god nok, samt der er en del indhold.

8@13
Avatar billede adagio Nybegynder
10. juli 2001 - 18:01 #6
Menuen i venstre side er meget fin
og billederne for oven er også gode, dog er der et lille kiks med disse billeder, under nogle links har de en størrelse, under andre links en anden størrelse

Overskriften på de diverse sider er kedelig, lav lidt kønnere grafik til disse \"ren text\" overskrifter

Jeg bryder mig ikke om den hvide baggrund

Men ideen er meget god
Avatar billede alh Nybegynder
12. juli 2001 - 11:05 #7
Jeg synes at dit logo er ufattelig grimt var det ikke dig der fik lavet et herinde, der var da mange meget bedre forslag synes jeg at kunne huske.
Billede ned langs søjlen og dem øverst (forsiden) er faktisk noget der ligner de der hænger rundt om på div. smuskede grillbar, billeder der var taget for mange mange år siden og nu er blevet gule og grimme af røg og sol.
ok det var så den hårde og uretfærdige dårlige kritik nu til det lidt sjovere nemlig hvad jeg synes du har gjort godt..
Jeg synes faktisk at dine knapper er meget fede og at man ruller siden op og ned på den måde som du har valgt er ret genialt...faktisk synes jeg at alle siderne er ret gode og overskuelige gode billeder og pænt layout...det er bare så ærgeligt at du ikke har fået rammen og dertilhørende billeder til at passe ind i stilen ellers ville siden havde været kanon
Avatar billede fox2k Nybegynder
14. juli 2001 - 01:22 #8
Førstehåndsindtrykket:
Kedeligt, men man fatter ret hurtigt hvad siden går ud på med disse billeder under menuen samt ved siden af logoet.

Efter nærmere vurdering:
Det er synd at logoet falder uden for resten af siden, både hvad angår baggrundsfarve samt farvevalg - SYND! Samtidig ødelægger det også lidt siden med standard kommentaren Velkommen til.... teksten! Det lyder som var det en personlig side som lyder på \"Velkommen til min side, jeg er en dreng på....\"! Ikke spor professionelt eller kreativt! Det er også her at logoet ligesom går tabt da man faktisk skal lede i titellinien for at få titlen på siden da logoet slet ikke fanger! Menuen er god og overskuelig ligesom siderne er godt og forståeligt opbygget og man finder hurtigt frem til hvad det er man søger! Ideen er god og nyskabende! Godt tænkt!

Karekterer:
Design: 8 (Siderne er flotte og præcise, men logoet falder uden for resten af siden)
Ide: 13 (God og nyskabende)
Indhold: 13 (Dette emne falder ligesom lidt under Ide, da ideen til dette side netop er indholdet)
Brugervenlighed: 10 (Meget god navigation, men førstehåndsindtrykket skal være langt bedre for at få denne karekter højere op. Baggrundsfarven på menuen er alt for kraftig og forstyrrer læsningen af teksten andre steder i billedet)

- Håber du kan bruge det!
Avatar billede webergrill Nybegynder
14. juli 2001 - 08:10 #9
Tak for alle Jeres super gode kommentarer, jeg arbejder på at efterfølge Jeres kritik og i løbet af næste uge skulle jeg have rettet det meste.

I er velkommen til stadig at komme med kritik og evaluering på mine rettelser.
Avatar billede lawyer Nybegynder
15. juli 2001 - 19:36 #10
Jeg tager hatten af for at der endelig er en der har lavet en side man ikke støder på hver dag. Og så er den tilmed flot =) Er snart træt af at validerer CS-klaners hjemmesider. Den her er stylish, gennemført og indeholder et konkret indhold. 9@13
Avatar billede mtm Praktikant
16. juli 2001 - 21:01 #11
en lille ting..under opskrifter står der et nr. som er siden nr.. dvs.48-->48.htm dette behøver vi som bruger vel ikke at vide.. :o)
ellers en pæn side..
9/13
/MtM
Avatar billede kartolux Nybegynder
31. juli 2001 - 23:30 #12
Flot, gennmført og konsekvent i sin stil. Høj informativt niveau og stramt design giver ialt 10@13 !
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2001 - 09:58 #13
God side, ikke det flotteste design, er også lavet i Frontpage.
Synes ikke indholdet er så relevant, mener at jeg ikke tror der vil komme vildt mange besøgene.
Men ellers let overskuelig, enkelt \"design\"

7@13