Avatar billede martin_moth Mester
07. juli 2009 - 15:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over og test af Garmin GPS til bil

Skal have en Garmin GPS til bilen.

Der findes jo mange (over 40 !) forskellige modeller på garmin.dk

Bruger man 'sammenlign produkter', og tager fx. nuvi 1300, 1210, 1220, 1240, står der PRÆCIS de samme produktdata - så hvad for en skal man så vælge.....

Nogen der har en god oversigt, sammenligningstests eller bare tests så jeg kan komme lidt tættere på hvad jeg skal have?
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 17:32 #1
Indtil for et års tid siden kørte jeg i snit 300.000 km om året på de europæiske veje, og har prøvet utallige GPS'er. En af de bedre er faktisk Medion fra ALDI, og Navigon er også helt godt.

Ved godt du har valg Garnin, og det er også bare ment som en kommentar. :)
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 17:33 #2
Men ellers har Ekspertens lillesøster pc-world en udmærket GPS-side.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2009 - 20:02 #3
Og når du så hopper ind på den side, vil du finde ud af at det mærke der vinder flest tests slet ikke er nævnt her :)
Avatar billede Rosenvind Nybegynder
07. juli 2009 - 20:12 #4
Jeg vil give Justrace ret: Den fra Aldi er virkelig guld værd. Jeg har en fra aldi, mens min far har en garmin, og der er altså nogen ting min er langt bedre til, samt prisforskellen. :)
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 22:11 #5
Tak. :)
Avatar billede martin_moth Mester
08. juli 2009 - 09:41 #6
Vil dog alligevel holde mig til Garmin af forskellige årsager... Så trods de mange velmente kommentarer er jeg ikek kommet meget videre (jo, tak for link til tests på pcworld.dk af f.eks. http://www.pcworld.dk/art/9595?page=1 )

Men er et af de andre ca. 40 alternativer fra Garmin bedre/billigere/...?
Avatar billede martin_moth Mester
08. juli 2009 - 09:54 #7
PS: er kun interesseret i GARMIN der har "lane assist" elelr hvad det hedder - som f.eks. vist på denne her. http://www.garmin.dk/products/description/5/14331

Men hvordan finder man ud af om de forskellige modeller har det - det står jo ikke på Garmins (mangelfulde) hjememside :
Avatar billede justrace Novice
08. juli 2009 - 11:33 #8
Lane guidance kalder de det. Det er ret smart, og de fleste jeg har prøvet siger bare hold til venstre, som i dette tilfælde.

Indtil der kommer noget mere er der lidt læsestof: http://www.itsvar.dk/jcs/news/8/2.aspx?id=9731&src=nyhed
Avatar billede martin_moth Mester
01. februar 2010 - 21:24 #9
tak og smid svar
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2010 - 22:05 #10
Hold da op, har du været faret vild?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 22:37 #11
Tror jeg...
Fejlen var at han købet en Garmin.
Han skulle have købt TomTom :)
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2010 - 22:42 #12
Nope, men en Medion GoPal, de virker. :)
Avatar billede martin_moth Mester
02. februar 2010 - 08:42 #13
har bare ikke lige fået fulgt op på åbne spørgsmål - det retter jeg op på nu :-)

Takker

(endte med en Garmin 1390T, som er enormt ustabil :-(