Avatar billede phospheer Nybegynder
06. juli 2009 - 20:54 Der er 8 kommentarer

Tilslutning af TV til computer via VGA

Hejsa!
Jeg har valgt at bruge mit LG 20LC1RB fladskærmsfjernsyn som skærm til min stationære computer. Så jeg har købt et VGA-stik, der passer i begge... Men nu når jeg sætter dem sammen og tænder for computeren, kan jeg ikke finde input på skærmen. Jeg har ledt lidt på fjernsynet, men de eneste input jeg kan finde er til AV1 og AV2. Disse er markeret bag på fjernsynet, men det er ikke VGA-stikket.
Gør jeg noget forkert, eller kan de simpelthen ikke spille overens med hinanden via VGA?
Mvh Steen
06. juli 2009 - 21:16 #1
Og det er samme VGA udgang på PC'en som du 'normalt' har brugt ?

RTMF ?

Ad omveje har jeg lige set i manualen; der ER nævnt en VGA lignende stik, men [For Service] står der på det ???
06. juli 2009 - 21:18 #2
Husk dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/phospheer - der er flere der kalder på dig ?

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Skumlos Nybegynder
06. juli 2009 - 21:56 #3
Ifølge manualen er den indgang åbenbart ikke tilgængelig på 20LC1R versionen der... Hvis den nu rent faktisk skulle være det alligevel, står der man skal bruge max 1024x768 som opløsning og så vælge RGB-PC indgangen (skærmen har åbenbart kun en fysisk opløsning på 640x480?!). Men idet manualen kun nævner dette for 15LC1R versionen vil jeg ikke tro det duer. Mystisk, men sådan ser det ud...
Avatar billede phospheer Nybegynder
07. juli 2009 - 13:30 #4
Jep, der står FOR service bag på skærmen ved VGA indgangen. Det lader da ifølge manualen til at VGA udgangen så ikke kan bruges?
07. juli 2009 - 13:44 #5
VGA udgangen på PC'en ka' selvfølge altid bruges *S*...

Men pågældende "For SERVICE" stikket ka' tilhvertifald ikke bruges ..
Avatar billede phospheer Nybegynder
07. juli 2009 - 14:55 #6
Okay, sørens! :D Nå, men er det muligt at købe en slags samling, der gør at jeg kan bruge det pågældende VGA til VGA kabel, så det passer i fx SCART udgangen på tv skærmen? Altså en omdanner fra VGA til SCART?
07. juli 2009 - 15:02 #7
... det vil jeg (foreløbig) lade andre om at kommentere/svare på ...
Avatar billede Skumlos Nybegynder
07. juli 2009 - 18:39 #8
Det kan du sagtens, der er endda flere muligheder:
Nedenstående laver VGA om til Component som du har en indgang til
http://www.av-connection.dk/?PGr=1372&ML=838

og så er der:
http://www.av-connection.dk/?PGr=846&ML=838
Som er VGA -> SCART...

Selvom component jo som sådan er amerikas svar på RGB SCART, så er component normalt rated til højere opløsninger (ikke at det er relevant på TV'et alligevel, men så har man det da) så jeg ville nok tage førstnævnte...