Avatar billede vibbi Nybegynder
06. juli 2009 - 18:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode til trådløst netværk

Jeg har været så smart at få adgangskoden til mit trådløse netværk væk. Jeg er på det trådløse net, men hvis andre skal på mit net, skal de jo bruge koden og jeg kan kun se "prikker". Er der ikke et sted hvor man kan se koden? :)

Hjælp en forvirret tøs!
Avatar billede nopsen Ekspert
06. juli 2009 - 18:29 #1
du har 2 muligheder, enten kan du prøve med et program som kan oversætte "prikkerne" også kaldet asterix, der findes nogen gratis på nettet blandt andet er der et her:

http://ie-asterisk-password-uncover.nsasoft-llc.qarchive.org/

hvis det ikke virker, er der kun tilbage at resette routeren ved at stikke enden af en kuglepen ind i det lille hul i 10 sekunder, som sidder et sted på routeren, men alle indstillinger skal så sættes op påny.
Avatar billede ptael Nybegynder
06. juli 2009 - 18:36 #2
Du kan os logge ind på din router. Og under wireless indst kan du se den kode som er brugt. Der hvor du opsatte den.
Avatar billede vibbi Nybegynder
06. juli 2009 - 18:40 #3
Hvordan søren virker det program???

Men men men... Der er noget med at man kan skrive en IP og så kan man ændre password osv ved sin router.. Hvordan gør man nu det? :)
Avatar billede vibbi Nybegynder
06. juli 2009 - 18:42 #4
Præcis, men hvordan? :S
Avatar billede nopsen Ekspert
06. juli 2009 - 19:01 #5
for at komme ind på routeren, skriver du 192.168.1.1 eller 192.168.1.2 i din browser.
det er for de fleste routere standard, men ellers står ip adressen i manualen til din router, eller du kan søge på google, skriv mærke på routeren efterfulgt af ip logon.
Avatar billede vibbi Nybegynder
06. juli 2009 - 19:11 #6
Der står at min ip-adresse er "automatisk tildelt (DHCP)" :s
Avatar billede vibbi Nybegynder
06. juli 2009 - 19:23 #7
AHHH, fandt IP'en på en hjemmeside :D
Avatar billede nopsen Ekspert
06. juli 2009 - 19:45 #8
ja den ip du får via dhcp er den ip som du går på nettet med, det er ikke den samme som den interne ip til din router opsætning.

er det ikke en fejl at du har tildelt point til dig selv?
Avatar billede Orchillion Nybegynder
21. august 2009 - 14:23 #9
Du kan også for det meste se under din Router.. det plejer at stå den IP du skal skrive i browsern samt brugernavn og adgangskode