Avatar billede realflex Nybegynder
06. juli 2009 - 17:18 Der er 3 kommentarer

Repression af bærbar

Hej

Problemet drejer sig om en Acer TravelMate 7520

Acer ønsker ikke at reparere pc'en pga af væskeskader og jeg søger derfor andre der vil gøre det.
Jeg mener dog ikke at væskeskader er årsagen.

Det drejer sig om to problemer:
1 - PC'en slukker umotiveret efter noget tid. Hvis jeg sætter CPU-forbruget på et minimum, slukker den ikke ligeså ofte. Derfor regner jeg med at det er CPU'en den er gal med, men har ikke meget forstand på det..

2 - Skærmen har revet sig løs og virker derfor kun hvis den næsten er helt klappet ned. Derfor bliver jeg nød til at tilslutte en ekstern skærm og så ryger ideeen med en bærbar pc.

Fotos af skærm -
http://fotoblog.ideografi.dk/wp-content/uploads/2009/07/pc1.jpg
http://fotoblog.ideografi.dk/wp-content/uploads/2009/07/pc2.jpg
http://fotoblog.ideografi.dk/wp-content/uploads/2009/07/pc3.jpg

Jeg søger nogle som kan reparere den?

Så hvis det er noget du kan reparere så giv mit et ca. tilbud.
Avatar billede ejldk Nybegynder
06. juli 2009 - 18:37 #1
løsningen på problem 1 kan være at den ikke får strøm nok. det kan skyldes en defekt strømforsyning. prøv at se om du kan låne en strømforsyning af en, og test om det virker...
Avatar billede osdata Nybegynder
06. juli 2009 - 19:58 #2
Problem 1 er nok et varmeproblem.
Problem 2 er muligvis noget der er knækket og derfor svært at vurdere.

Du skriver ikke noget om hvor i landet du er man du er velkommen til at kontakte mig.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede realflex Nybegynder
06. juli 2009 - 20:14 #3
ejldk
Den slukker også selvom batteriet er fuldt ladt op.

osdata
Acer har givet et tilbud på lidt over 3000 (for reparation af det hele) og de har jo haft pc'en i hænderne. Ved ikke om det giver et fingerpeg om omfanget af problemet med skærmen.