Avatar billede voodoo_and Nybegynder
06. juli 2009 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rep af HDD.

Jeg har været så uheldig at lynet har grillet min eksterne harddisk, et stk. 1TB WD. Murphys lov har været på spil, jeg var midt i at lave back up af de vigtige ting, men så kom uvejret! og midt i de fornuftige skete det uventede!
På denne harddisk ligger der "RET" meget som er uerstatteligt go det kunne jeg godt tænke mig at få ud.
Jeg gik straks ned i min lokale Comp-biks de testede (Adaptor = brændt) (Sata print og stik = Brændt) (HDD = umiddelbart ok den får bare ingen strøm) så forklarede manden at hvis jeg kunne finde en identisk harddisk men den jeg havde så kunne jeg tage printet fra den og bytte med min også ville den virke igen i Teorien..
WD inc. ville ikke have noget med det at gøre, de laver bare byt til nyt også er det jo lige fedt.

Så jeg spørg i desperation kan dette lade sig gøre? Og er der nogen der evt. har en 1TB WD Hdd med (WD product number P/N : WD10EAVS) som jeg kan erhverve eller kender en virksomhed der kan hjælpe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. juli 2009 - 18:48 #1
Du kan jo købe en og prøve:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=495523

Det er set før, men jeg har ikke selv prøvet at udskifte print på hdd.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. juli 2009 - 19:02 #2
Selve øvelsen med at udskifte printet er ikke noget problem, hvis man bare er lidt forsigtig. jeg har prøvet det en 3-5 gange og det har virket hver gang.
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
06. juli 2009 - 22:17 #3
tak for linket og tak for at det ikke er en evt umlig opgave.. jeg bestiller en HDD og prøver.. jeg vender tilbage..!
Avatar billede justrace Novice
06. juli 2009 - 22:44 #4
Hmm, backup? Betyder backup ikke sikkerhedsKOPI? Har jeg helt misforstået begrebet, eller er dt omvendt?

Der er jo ikke meget sikkerhed i at FLYTTE sine vigtige date, for så er det jo lige så usikkert som at have dem liggende på sin pc.

Jeg forstår det sådan at man har en backup hvis originalen skulle ryge sig en tur på de evige jagtmarker, og hvis det som er sket her eler noget andet så man mister sin KOPI, så har man jo originalen?
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
07. juli 2009 - 19:11 #5
Du har sikkert forstået det på din helt egen måde... men det hjælper jo mig fløjtende hvad du forstår og ikke forstår..

I mit tilfælde er denne HDD sat til backup system og fordi jeg havde noget jeg ville gemme tilsluttede jeg den, ellers ligger den i et skab og er ikke sat til, men når så lynet suddenly out of nowhere slå ned i huset når den nu er sat til så er der jo ik rigtigt noget at gøre, force majeure!! pc´en skulle format c:´es.
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 20:14 #6
Det var skam ikke for at jokke nogen over tæerne, men man ser bare gang på gang at folk laver backup, og sletter originalen. For har man taget backup er alt jo i den skønneste orden. :)

I dit tilfælde er det jo sort uheld, og det fremgik ikke af spørgsmålet, derfor jeg skrev.

Held og lykke med elektronikken.
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
08. juli 2009 - 09:53 #7
det regnede jeg heller ikke med.

Og Tak.
Avatar billede mik52 Nybegynder
10. august 2009 - 11:04 #8
Hej
Jeg ved selvfølgelig ikke om de lige præcis har et logicboard til din type harddisk,, men det her firma fandt jeg engang jeg havde samme problem. Jeg havde et nyt logicboard en uge efter og det var nemt at sætte i. Og prisen..... billigt! Så prøv det?

http://www.softcom.com.my/index.htm
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
10. august 2009 - 18:42 #9
dav mennesker.. jeg har ikke glemt jer, jeg arbejder bare på problemet..

den hjemmeside ser spændende ud thx mik52