Avatar billede underboo Nybegynder
06. juli 2009 - 11:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PST filer pist væk

Jeg har et større problem, med nogle PST filer, computerene i firmaet har været taget af domænet og efter ny server er sat op, lagt ind på domænet igen, og nu er alle mine brugeres PST filer på en eller anden måde forsvundet fra computerene.
vores mailserver ligger hos en ekstern udbyder, vi har ikke selv en Exchange server stående, så al mail går via internettet direkte fra udbyder til computeren.
har prøvet at søge dem, men de findes ikke, har slået "vis skjulte filer" til.
nogen der har et godt bud hvor hulen de kan være forsvundet hen ?
Avatar billede yxos Nybegynder
06. juli 2009 - 14:03 #1
30 points i eksperten.dk for en løsning på et helt firma's email backup problem... Hmm...

Standard for Outlook er, at kalde filerne for Outlook.pst, men at søge på *.pst er nok bedste bud. Det antager jeg dog, at du allerede har gjort uden held, også med "vis skjulte filer" sat til.
Er det POP3 eller IMAP i benytter?  Fortæl hvordan en typisk email konto er sat op på en pc.
Avatar billede underboo Nybegynder
06. juli 2009 - 15:25 #2
Det er en fuldstændig stanard POP3 mail, mail adresse, password, smtp, og pop3 adresser, så ingen hokus pokus, brugerne har heller ikke romaning profiles, så i min verden burde PST filen ligge under "dokuments and settings" "applicationdata" microsoft" "outlook", og selvfølgelig under den rigtige brugerprofil, men det virker som om at disse profiler har ændret sig, da maskinerne blev meldt ud af domænet, og ind i det nye, og det er kun serveren der er nye, computerene er der ikke ændret noget som helst på.
Avatar billede b-and Novice
06. juli 2009 - 15:54 #3
Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede underboo Nybegynder
06. juli 2009 - 16:04 #4
det er der jeg går ind, men der ligger kun filer som om installationen er helt ny, altså tomme filer
Avatar billede b-and Novice
06. juli 2009 - 16:22 #5
Ikke ifølge dit indlæg > så i min verden burde PST filen ligge under "dokuments and settings" "applicationdata" microsoft" "outlook", og selvfølgelig under den rigtige brugerprofil,

Der mangler du og gå i "lokale indstillinger" og så videre…

Men du får hele smøren:

Vis skjulte filer og mapper:

Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien - det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

Du kan nu tage en backup af alle dine indstillinger i Outlook. Du får alle dine konti med dig, samt alle dine mapper og kontaktpersoner.

Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Find nu den fil der hedder: Outlook.pst

Kopier filen, og gem den på andet medie (en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.) som backup.

Når du nu skal ha' dem ind igen - gøres det på følgende måde:
Åbn Outlook og luk programmet igen.
På samme måde som tidligere > C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook < finder du den Outlook pst. Fil som ligger der > sletter den.
Find din backup, og kopier nu din Outlook.pst ind i stedet for den som du nu har slettet - og du er kørende igen.
Avatar billede underboo Nybegynder
06. juli 2009 - 17:19 #6
Okay, det prøver jeg en gang i morgen, jeg kan se der lige var noget jeg ikke kendte til her, jeg er jo også server mand og ikke pc mand :-)
jeg vender tilbage imorgen, takker for de hurtige svar/hjælp
Avatar billede underboo Nybegynder
08. juli 2009 - 18:42 #7
Yes det var det, så kunne jeg finde de "gemte" PST filer, og få reddet firmates omdømme...
Avatar billede underboo Nybegynder
08. juli 2009 - 18:48 #8
hej b-and
du må lige skrive et svar, så du kan få dine point...
Avatar billede b-and Novice
08. juli 2009 - 19:39 #9
Jamen det var da godt at vi fik reddet firmaets omdømme… *S*
Avatar billede underboo Nybegynder
08. juli 2009 - 19:52 #10
Jep, det er et revisorfirma, som bruger mailen som arkiv, puha da jeg har svedt..