Avatar billede gipa Nybegynder
05. juli 2009 - 14:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke finde lommeregner og Publisher?!

Hej

Jeg ved godt at det her lyder ret mystisk... Jeg har Publisher installeret, men kan ikke finde det...?
Jeg kan ikke se nogen steder, at jeg har Publisher installeret, og sådan har det været længe... Det har ikke været noget problem, fordi jeg havde en genvej under "Hurtig start", så jeg kunne starte det ad den vej.

Men nu er min maskine blevet ændret lidt, fordi jeg er stoppet på arbejdet, og de derfor har fjernet nogle ting - og dermed desværre også mine genveje under "Hurtig start"...
Og dermed forsvandt min lommeregner også...?!

Jeg ved at lommeregneren bør ligge under Start -> Tilbehør, men der er den ikke...

Jeg har prøvet at søge efter både lommeregner og Publisher på computeren, men uden held...

Jeg VED at de begge er installeret på computeren - men hvordan finder jeg dem, når de ikke er i startmenuen...?

Jeg håber at nogen kan hjælpe...

Hilsen Rie
05. juli 2009 - 14:59 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede gipa Nybegynder
05. juli 2009 - 15:20 #2
Ah, sorry, det er selvfølgelig en fordel at vide...  ;o)

XP - og office 2003, hvis det gør en forskel...
05. juli 2009 - 15:27 #3
Lommeregner -> [Calc.exe] -> C:\Windows\System32\calc.exe
Avatar billede gipa Nybegynder
05. juli 2009 - 15:34 #4
Weee!! Takker!  :o)

Du skulle vel ikke også vide, hvad Publisher kan hedde, hvis det ikke hedder Publisher?
Jeg har hele tre Office-mapper, men kan ikke finde nogen filer, der hedder noget med Publisher...

C:\Programmer\Microsoft Office
C:\Program Files\Office 2003 Pro DK (MSDN)
C:\Program Files\Microsoft Office
05. juli 2009 - 17:43 #5
[Office 2003] -> [Publisher] -> C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\MSPUB.EXE
Avatar billede gipa Nybegynder
05. juli 2009 - 18:02 #6
Fantastisk!
Den lå ganske vist i C:\Program files\osv..., men med filnavnet kunne jeg søge den frem - så nu kan jeg bruge Publisher igen! Og lommeregneren!
Weee!  :o)

Tuuusind tak for hjælpen!  :o)

Sender du et svar, så jeg kan give dig point og lukke spørgsmålet?
05. juli 2009 - 18:08 #7
Ping....
(Det var et [svar]...)

Hvorfor lige de to (genveje) er 'forsvundet ? Tja ...
Avatar billede gipa Nybegynder
05. juli 2009 - 20:29 #8
Tja... Jeg forstår hvorfor de forsvandt fra "Hurtig start" (min profil på computeren blev lavet om - og dermed forsvandt alt andet end skrivebord og explorer...). Men hvorfor i alverden de også var væk fra selve startmenuen, der er jeg blank...

Men nu er der genveje begge steder!  :o)

Igen tusind tak for hjælpen!!  :o)
Og hav en fabeldejlig aften...

:o)  Rie
05. juli 2009 - 20:58 #9
ILM *S*