Avatar billede mrandersdk Nybegynder
05. juli 2009 - 13:22 Der er 7 kommentarer

Valg af TV

Jeg skal bruge to TV til min lejlighed. Et stort (42-50 tommer) og et mindre (ca. 32 tommer). Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, først og fremmest om det skal være LCD eller plasma.

Jeg regner med at bruge 6000 til 8000 på det store, og ca. 4000 på det mindre af dem (gerne mindre hvis man kan få noget ordenligt).

Det lille skal mest bruges til at se almindelig TV på og skal hænge i et lyst rum. Det store skal bruges til Wii, Alm. TV, DVD og også til at spille spil på fra min bærbare computer, og hænger i et rum der kan laves relativt mørkt hvis man virkelig skal se en film, men skal også kunne virke til dagligt uden man lukker alt lys ude. Jeg ser også en del sport, fx. fodbold og har hørt at for at være sikker på at det står skarpt er det bedst at have 100 Hz (Det er vigtig for mig at billederne er skarpe og ikke bliver slørrede eller grumset), så det vil jeg gerne have, og selvfølgelig skal det også være HD, men det kan man vel næsten ikke undgå i dag?

De skal også begge kunne hænge på væggen i et stativ der kan drejes.

Håber nogen har nogle ideer til hvad jeg kan vælge, så jeg får noget ordenligt der ikke er for gammelt i løbet af et år.

Har kigget lidt på følgende:

Det store:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=442242&searchArea=&Soegeord=
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=453171&searchArea=&Soegeord=
http://zepto.dk/Shop/LCDTVDetailsV2.aspx?lcdtvid=1417

Det lille:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=442242&searchArea=&Soegeord=

Tak på forhånd.
05. juli 2009 - 13:36 #1
05. juli 2009 - 13:40 #2
http://zepto.dk/Shop/LCDTVDetailsV2.aspx?lcdtvid=1417 ->
[Full HD LCD TV, 1920x1080p] !!
Avatar billede zero_lock Nybegynder
05. juli 2009 - 13:43 #3
skal du se blue-ray film på det??

ellers så nøjs med et der kun går 720P der er penge at spare og ikke mindre der er ingen tv stationer der sender 1080P de sender alle sammen 720p
Avatar billede nissen2630 Novice
05. juli 2009 - 14:13 #4
#3.. Gælder det også HD kanaler...Der er flere der reklamere for at de sender 1080P.. Feks. Discovery
Avatar billede justrace Novice
05. juli 2009 - 16:40 #5
Jeg ville vælge Sony, evt. Samsung, og de SKAL være FULL-DD, understøtte MPEG4 (Det nye video-format fra digital-tv) og have DVB-T (Digital TV-antenne) og DVB-C (Cable TV).
Avatar billede justrace Novice
05. juli 2009 - 16:41 #6
FULL-DD = FULL-HD
Avatar billede mrandersdk Nybegynder
12. juli 2009 - 17:39 #7
hej tak for jeres svar