Avatar billede claus_lind Praktikant
05. juli 2009 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Summering af tid (Igen)

http://www.eksperten.dk/spm/873148  fik jeg et svar ang. hvordan jeg kunne summere tider i en rapport.

Den løsning gav kun time delen. Har prøvet at lege lidt med minut delen men kan ikke få den til at virke.

Eks.

1:01
3:01
22:00

Burde give 26:02 altså 26 timer og 2 minutter.

Er der nogen der er skarppe til dette ?

Hilsen Claus
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
05. juli 2009 - 11:36 #1
I forespørgslen kan du lave følgende felt som summerer alt korrekt ;0)
DOG tager denne p.t. IKKE sekunder med ;0)

Resultat: DateDiff("d";0;Sum([tid]))*24+DatePart("H";Sum([tid])) & ":" & DatePart("n";Sum([tid]))

Forklaring:

Access kan IKKE (som Excel) formatere til at medtage over 24 timer i time:minut format.

Ovenstående tager antal hele døgn, og ganger med 24 for at få det antal timer som er over de første 24 timer.
Hertil lægges antal timer indenfor sidste døgn til, og derpå tilføjes et ":" og til sidst minutterne som tekst.

Resultatet kan IKKE umidelbart bruges til at regne videre med.

Håber det kan hjælpe ;0)
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
05. juli 2009 - 11:37 #2
- eller rapport feltet.....
Avatar billede claus_lind Praktikant
05. juli 2009 - 12:42 #3
Hvor i forespøregelsen skal det indsættes ?

Hilsen Claus
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
05. juli 2009 - 12:53 #4
Er det en rapport hvor du skal have tiderne vist og til sidst summere, skal du indsætte en tekstboks i rapportfoden (eller gruppefoden hvis det er pr gruppe) og i denne tekstboks indsætte formlen:
=DateDiff("d";0;Sum([tid]))*24+DatePart("H";Sum([tid])) & ":" & DatePart("n";Sum([tid]))

Er det en forespørgsel som skal returnere totalen skal du i forespørgselsgitteret ud for FELT (øverste række i gitteret)  skrive hele formlen:
Resultat: DateDiff("d";0;Sum([tid]))*24+DatePart("H";Sum([tid])) & ":" & DatePart("n";Sum([tid]))