Avatar billede _jacobs_2 Nybegynder
04. juli 2009 - 12:24 Der er 3 kommentarer

Mangler hjælp til at sætte en FTP server op på Linux ubuntu server version

Hej. Nogen som kan hjælpe mig med at sætte en FTP server op på ubuntu Server 9.0.4. Har root login osv.
Avatar billede tjaz Nybegynder
04. juli 2009 - 13:32 #1
Avatar billede osdata Nybegynder
04. juli 2009 - 13:34 #2
Brug den fine guide.

Hvis det ikke lykkes kan jeg hjælpe dig.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede fbhzone Nybegynder
12. juli 2009 - 22:01 #3
Hvad er dine krav til serveren?

Jeg går ud fra du kan bruge vi. Hvis ikke, så læs: http://heather.cs.ucdavis.edu/~matloff/UnixAndC/Editors/ViIntro.html

sudo apt-get update
sudo apt-get install vsftpd
sudo vi /etc/vsftpd.conf

Find local_enable og sørg for den ikke er commented og at den er =YES, gør det samme med write_enable og chroot_local_user

jeg kan ikke huske om anonymous access er enabled som standard, så find det og hvis det står til at være slået til så slå det fra.

gem og gå ud af vi.

sudo /etc/init.d/vsftpd restart

det giver dine lokale brugere adgang med FTP til deres ~user mappe.

Hvis du vil have det mere fancy så du kan definere mapper, ratios osv, så skal du kigge på noget pure-ftpd med MySQL support, det er også relativt simpelt hvis man ikke er helt nybegynder. Hvis du ER nybegynder, så hold det simpelt og lær basics først :)