Avatar billede toudal Nybegynder
04. juli 2009 - 01:17 Der er 8 kommentarer

HP Pavillion DV 9825eo - blæser kører hele tiden.

Jeg er den lykkelige ejer af en HP bærbra PC Pavillion DV 9825eo.
Den er hen ad vejen blevet værre og værre med at blæseren kører hele tiden. Hele kabinettet bliver meget varm. Ofte kan man slet ikke røre ved den, ej heller tastaturet.
Den bruger ca. 50 til 65 % af CPU kapaciteten, så snart Explorer eller Officepakken har været aktiveret.
Jeg har forsøgt alle mulige oprydninger, men uden nogen forandring.
Jeg kender andre, der har samme model, men slet ikke det problem, med det meget store resourceforbrug og den megen varme.
Er der et klogt hovede der har hørt om det før.
Avatar billede pazau Nybegynder
04. juli 2009 - 02:13 #1
Det kan være kombinationen af en fabriksfejl og en virus. Virussen tager nogle ressourcer, og fabriksfejlen kan have gjort at f.eks. en ledning sidder i vejen for luftstrømmen, eller at kølepastaen på CPU'en måske ikke afleder varmen godt nok.

Har en ven med en Acer der havde samme symptomer som din. Det var kombinationen af en virus og en ledning der åbenbart var i vejen for luftstrømmen.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. juli 2009 - 07:26 #2
Kan være at din PC skal renses indvændig for nullermænd og ligende så kan det være at den bliver normal igen.
04. juli 2009 - 09:02 #3
For 158'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm !!!
Avatar billede Jensen DK Novice
04. juli 2009 - 13:29 #4
larry nu kan det da ikke mere komme bag på dig hvilket styresystem de forskellige bruger,de vil helst bevare det som en hemmelighed, her kan det være ligemeget, om det er det ene eller det andet, hvis dyret er fyldt med nullermænd.
04. juli 2009 - 14:14 #5
"Der er forskellige slags nullermænd/damer afhængig af hvilket system der køres med .." *GH*
18. november 2009 - 18:23 #6
<toudal>: Har du 'renset' ???
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2009 - 06:23 #7
Den er nok skrottet.
Avatar billede toudal Nybegynder
02. december 2010 - 23:05 #8
Problemet blev løst af HP ved at montere en ny harddisk på garantien.