Avatar billede heenet Novice
03. juli 2009 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fokus flytter sig når Bluetooth aktiveres

Jeg har installeret Logitech MX5000 bluetooth tastatur og mus på min Asus bærbar. Da den bærbar har indbygget bluetooth, så bruger jeg dette istedet for den medfølgende usb dongle.

Både tastatur og mus virker, men fokus flytter sig hele tiden frem og tilbage fra det vindue man har åben, så hvis man f.eks. skriver, så kommer kun halvdelen af tegnene med!!

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg får det til at stoppe uden at slå bluetooth fra?
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
16. juli 2009 - 13:24 #1
Du skriver at din bærbare har indbygget bluetooth.
Er den også aktiv?
Avatar billede heenet Novice
16. juli 2009 - 14:02 #2
Ja det er den, og begge dele virker også, pånær det "lille" problem.
Jeg har fundet ud af, at det er tastaturet, som er skyld i det på en eller anden måde, for hvis jeg fjerner dette, og kun bruger musen, så virker det fint, bare bøvlet at skrive med musen!?!?!

Jeg har siden hen fundet den tilhørende Logitech USB bluetooth dongle med connect knap, og med den der virker det, så der er jeg nået til nu.
Men det kunne være rigtig godt at få det USB stik fri, når der nu alligevel er Bluetooth indbygget, for dem har jeg ikke helt nok af.
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
16. juli 2009 - 21:23 #3
Det lyder som tastaturet kommer ind gennem begge to, men ellers kan jeg nok ikke hjælpe - beklager.
Avatar billede heenet Novice
17. juli 2009 - 10:07 #4
Jeg tror for så vidt du har ret, men ikke at det er begge Bluetooth kanaler, hvis man kan kalde det det, for når problemet er der, så bruger jeg kun det Bluetooth som er i den bærbar, og når det virker bruger jeg Bluetooth via Logitech USB dongle, og slår det indbyggede fra.
Men jeg tror at to programmer vil styrer tastaturet, både Windows og Logitech softwaren, og her vil jeg jo gerne have Windows til at blande sig uden om, men min erfaring siger mig at det er svært hvis ikke umuligt, men ellers tak for forsøget :-)
Avatar billede heenet Novice
19. august 2009 - 15:12 #5
Jeg havde lige glemt denne tråd, men for at få den lukket, så må jeg selv svare, selvom mit problem ikke er løst tilfredsstillende.
Jeg bruge nu USB donglen fra Logitech til mine Bluetooth forbindelser, også dem til andet end mus og tastatur, såsom mobiltelefonen. Aktiverer jeg Bluetooth som er indbygget i computeren, så er problemet der med det samme og computeren bliver ubrugelig...