Avatar billede askalot Mester
03. juli 2009 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar af disse to skal jeg vælge?

Hej experter.. jeg har brug for hjælp med køb af bærbar.

Jeg havde oprindeligt kig på en bærbar fra mm-vision..men da det skal gå MEGET stærkt, går der for langt tid med dem.. skal helst købe den i dag! fredag d. 3 juli!

Har fundet frem til at disse to bærbare er på lager klar til afhentning:

Acer Gemstone 16" | AMD Turion X2 dual-core RM-74 2.1GHz | ATI Radeon HD4650 1GB
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=3251 <-- klik på "flere billeder og specifikationer"

Jeg synes umiddelbart ser fin ud.. men har hørt lidt skidt om acer..ved ikke om det har noget på sig (nogen gange forekommer det bare som dårlig hype... ( som i man egentlig aldrig selv har haft noget erfaring med en acer maskine) Synes ellers prisen taget i betragtning at man umiddelbart for meget for pengene.

//--------------------------------
ASUS X5AVN FP087C 15,4" | P8400 2.26 ghz | GeForce 9650M GT 1gb
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=36520&categoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=

Synes ikke den er super pæn, men den er vel hurtigere end ovenstående (men hvor meget??).. grafik kortet er vel nærmest dårligere end i acer maskinen? Processoren er næsten det eneste der for mig ser ud til at være bedre.. og så tænkte jeg at asus måske var et bedre mærke end acer generelt?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
03. juli 2009 - 12:10 #1
3DMark06 score:
NVIDIA GeForce 9650M GT - 4943 point
ATI Mobility Radeon HD 4650 - 6633 point
her kan du se hvordan de klare sig i test, altså HD4650 er bedre - Acer's Amd processor er også bedre end asus' AMD er bedre til at levere FPS i forhold til Intel.
Den fra asus har dog et bedre netkort, så det er jo helt op til dig, om du priotere spil højst.
Avatar billede askalot Mester
03. juli 2009 - 12:17 #2
1000 tak for kommentaren.. jeg er virkeligt i tvivl.. for på de gængse sider hwt/hardwareonline.. bliver man nærmest hånet når man nævner Acer :P

Jeg må indrømme.. hvis jeg ikke vidste noget..(og det gør jeg næsten heller ik)..så ville jeg vælge Acer'en.. både fordi jeg sparer en 1000..og får en compter der skulle være god nok tilat spille lidt på og sådan..

Hvis der er andre der har noget konstruktivt at byde ind med så sig endeligt til.. (bærbaren er en gave til min nevø.. og vil helst ik gi ham noget l.rt)
Avatar billede askalot Mester
03. juli 2009 - 12:18 #3
Btw.. hvordan har asus bedre netkort.. og har det betydning..hvis bare min nevø skal kunne gå på trådløst net og "det sædvanlige" ?? (er ikke selv bærbar bruger)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
03. juli 2009 - 14:44 #4
ja det kan han skam godt, asus's har bare en N standard, det findes kun på de nyeste netkort, men der findes stadig B og G som også er fint ok :-)
Avatar billede karstenk Nybegynder
04. juli 2009 - 02:42 #5
Acer skal du holde dig fra. Jeg kender en del personer der har, og har haft Acer - deriblandt undertegnede (to styks). Det holder simpelthen ikke. Bygge- og plastickvaliteten er virkelig ringe. Desuden lider de ofte af ringe køling.
Avatar billede askalot Mester
04. juli 2009 - 03:42 #6
Tak for kommentaren, jeg købte også asus maskinen, både fordi jeg hører kun skidt om Acers holdbarhed.. og dernæst kan tror jeg asso at den p8400 sparker lidt mere fra sig end t6400, men det er kun fra hvad jeg kan se på charts osv.. jeg har ikke en skid forstand på det.

Men TAK for hjælpen
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juli 2009 - 13:48 #7
Dette svar gav jeg en anden spørger, der også havde kig på en Acer:
Har heller ikke kigget på den, men jeg har for nyligt haft en dårlig erfaring med Acer.
Jeg skulle reparere en bærbar for et familiemedlem, hvilket jeg normalt ikke har haft problemer med.
Men denne gang måtte jeg opgive, da jeg ikke kunne få adgang til reparations/servicetegninger til maskinen. Disse er forbeholdt Acers autoriserede reparatører.
Fujitsu-Siemens- HP/Compaq- Zepto- IBM/Lenovo-, har jeg ikke haft disse problemer med til dato.
Så mit råd til dig er:
uanset hvor fristende et tilbud du kan finde, så vælg en anden, medmindre at du har råd til at få den repareret hos en autoriseret reparatør.
/ptj_11
Det bliver ikke mindre rigtigt af at blive gentaget.
/ptj_11
Avatar billede askalot Mester
04. juli 2009 - 15:30 #8
Tak for kommentaren, well..hvis det virkeligt er sandt mht til Acer, så fortjener det at blive sagt igen..

Tak for hjælpen guys!