Avatar billede reaper Nybegynder
10. juli 2001 - 15:59 Der er 8 kommentarer

Default Locale

Hvordan sætter jeg default locale til danish efter endt installation, jeg har været inde og lege lidt i regedit, men har ikke været i stand til at få dansk keyboard, når en ny bruger logger på. Lige nu kan jeg som administrator gå ind og ændre det hele til dansk, men når en ny bruger logger på, har han US keyboard layout.
Altså jeg vil have det sådan at alle der logger på skal have danish keyboard layout
Avatar billede rickypriv Nybegynder
10. juli 2001 - 16:18 #1
I autoexec.bat skal der stå 850 some landekode
Avatar billede reaper Nybegynder
10. juli 2001 - 16:36 #2
Der er da ingen brugbar info i autoexec.bat i NT, de fylder jo altid 0 bytes
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juli 2001 - 16:37 #3
Jeg har ikke prøvet dette før, men kig i reggen:

HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Keyboard Layout

og sammenlign det med en af dine brugere:

HKEY_USERS\\S-1-5-21-1901808821-233451899-8547516-1025\\Keyboard Layout

\"S-1-5-21-1901808821-233451899-8547516-1025\" = forskelligt fra bruger til bruger.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juli 2001 - 16:38 #4
Hov, jeg har Windows 2000 .. så jeg ved ikke lige om det er det samme der.
Avatar billede reaper Nybegynder
11. juli 2001 - 09:18 #5
OK, jeg tror lige jeg vil sige en gang til at dette skal bruges i NT40 SP6.0a
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. juli 2001 - 13:11 #6
Men jeg går så ud fra du har kigget der, hvor jeg har skrevet?
Avatar billede frrosen Nybegynder
24. juli 2001 - 10:56 #7
Du kan gøre følgende:

åben kontrolpanel
åben regional settings
vælg fanebladet regional settings
vælg danish
vælg fanebladet input locals
vælg add og vælg danish
klik på set as default
fjern alle andre input locals
så der kun står DA danish.

Husk du skal bruge cdrom med softwaren til styresystemet.
Avatar billede reaper Nybegynder
24. august 2001 - 15:17 #8
ok, jeg tror folk misser pointen her, jeg er administrator, selv om jeg går ind og sætter den til default danish, så er alle andre per default STADIGVÆK på US keyboard, så med mindre de for lokal administrator rettigheder kan de ikke ændre det, og det virker kun for en person af gangen, ikke en holdbar løsning. Jeg har hentet \"default user\" biblioteket fra en anden maskine hvor ALLE havde dansk keyboard som default når de loggede ind, hjalp ikke, (jeg ved HVORFOR fejlen er der fordi det ikke blev sat til default dansk, da maskinen blev installeret), jeg er næsten overbevist om at det kun kan klares ved at lege med regedit, men jeg ved ikke hvad dansk keyboard skal stå som, altså hvilket nummer. Og vær venligst opmærksom på at dette er et NT40 problem, ikke W2K eller noget andet.

PS: det sidste forslag er selvfølgelig prøvet for længst, hvis det var noget så simpelt, ville det ikke være et problem, men selv om man gør det så der ikke er andet end dasnk keyboard reseter den til US, uanset hvad jeg prøver.