Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
02. juli 2009 - 10:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WinXp vil ikke synkronisere netværksdrev

Hej allesammen. Jeg er i lære som it-supporter på en ret stor virksomhed. For ikke så lang tid siden formaterede jeg chefens computer. Jeg plejer normalt at bruge SCCM, men det kunne jeg ikke denne gang.

Men mit problem er, at han gerne vil have synkroniseret sit netværksdrev som ligger på \\server\data\user\%username% så han kan arbejde offline derhjemme.
Når jeg så sætter den til at synkronisere første gang, kører den i en times tid, hvorefter den begynder at skrive noget i stil med "access to %filename% denied on \\server\data\user\%username%" men hvis han vil, kan han sagtens gå ind og åbne den fra netværket.

Er der nogen der har nogle idéer og forslag?
Spørg endelig, hvis ikke jeg har givet jer nok information.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 11:21 #1
Kan det hænge sammen med at han benytter kryptering af filerne på den bærbare?

Se evt. http://it-experts.dk/forums/t/776.aspx
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
03. juli 2009 - 12:51 #2
Nej det var desværre ikke det med krypteringen
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2009 - 13:38 #3
Der er en tråd vedrørende samme problem her http://forums.techarena.in/windows-server-help/942215.htm

Her er det tilsyneladende et problem, der er relateret til noget DELL software, så hvis der er tale om en DELL notebook, kunne løsningen måske findes her.
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
13. juli 2009 - 14:41 #4
Det er desværre en hp han har, og jeg har også godt set den tråd, men der var ikke noget der kunne hjælpe mig.
Men ellers tak for svaret:)
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
14. august 2009 - 08:27 #5
Nu har denne tråd vist lagt lang tid nok. Smid et svar så får du nogle har pointene, som tak fordi du tog dig tid
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
18. august 2010 - 15:16 #6
Problemet var rettigheder på parent folderen