Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juli 2009 - 08:35 Der er 10 kommentarer

Position af billede

http://klubmodul.dk/bynord/forsidedk.asp

Det runde logo (hjulet) skal stå ligeover venstre hjørne i rammen i toppen..

Det gør den på en 15" bærbar nu men ikke på min 22" skræm

Koden jeg bruger:

#logo
{
position:absolute;
left: 120px;
bottom: 320px;
}

hvordan får jeg den til at stå det samme sted uanset hvilken skærm opløsning man bruger?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juli 2009 - 09:20 #1
Hej,

Jeg kikker din kode som ikke giver mening du har flere gentagelser og det er helt forkert sat sammen :)

Eller måske det er en ny måde at gøre det på :)

Tag du et kik her og lær html fra starten så tror jeg dit problem løser dig :)
http://www.html.dk/tutorials/html/
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juli 2009 - 09:42 #2
Jeg kan så forstå du er meget dygtig kan du så ikke bare svare på spørgsmålet..

koden skal nok blive rettet til:-) bare rolig
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juli 2009 - 10:02 #3
Man behøves ikke være dygtig for at tyde den kode :)

Hør nu her den koden har/havde ingen logisk opbygning og når du spørger efter hjælp på noget som er sat sådan sammen ville jeg ikke kunne give dig en holdbar løsning, men med en kode som giver mening ville jeg kunne hjælpe:)

Det var ikke for at være arogant eller noget men mere for at få dig til at forstå hvordan html er bygget op :) Jeg ser da så nu, du har rettet koden til ;) vil dog stadig råde dig til at sætte dig lidt ind det du laver ellers raver du jo rundt i blinde :)

position:absolute;
Skal du passe lidt på med at bruge når du bruger det som du gør.

Kik her
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion14.asp

Jeg foreslår du bygger hele siden op igen, der vil jeg anbefale dig at bruge div, vil/kan du ikke det så bare lave en ny tabel hvor du har en celle til det logo, her ville det så være nemmere a rykke rund på.

Sorry jeg ikke lige giver opskriften men det skulle jo gerne kunne ses nogenlunde ens i de forskellige browser, en fejl mange begår de laver kun til lige den browser de bruger og glemmer alt om FF chrome osv....

Spørg hvis du er i tvivl.
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juli 2009 - 10:10 #4
kig igen hvis du kan finde en fejl i den kode der ligger her får du 5kr

http://klubmodul.dk/bynord/forsidedk.asp

udfordringen er at billede kravler ind over en table..
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juli 2009 - 10:18 #5
er det sådan du vil have det ?

http://fusion-it.eu/httpdocs/shampoo/1.asp
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juli 2009 - 10:19 #6
problemet er bare du ikke ville få dette til at virke i alle størrelser af skærme netop fordi du bruger position:  absolute;

Derfor skal du bygge det lidt om :)
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juli 2009 - 10:21 #7
jeg ar klar til at bygge men jeg kan ikke gennemskue hvordan...
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juli 2009 - 10:24 #8
Ok giv mig til i eftermiddag så skal jeg hælpe dig :)
Avatar billede l_otto Nybegynder
02. juli 2009 - 10:25 #9
fedt..:-) tak
Avatar billede fusion-it Nybegynder
02. juli 2009 - 10:27 #10
Jeg har lige skrevet min mail på en PM til dig, så du kan tilføje mig på msn :)