Avatar billede chicago Nybegynder
02. juli 2009 - 02:58 Der er 4 kommentarer

Husholdningsråd til magneter??

Er der nogen der har et husholdningsråd til at få magneter der er ved at være lidt gamle, til at blive magnetiske igen?
Jeg har nogle der bliver brugt i en dør, som lukkemekaniske, men de er ved at være lidt 'umagnetiske' så den lukker ikke ordentligt i mere..
Kan man stryge et eller andet mod dem eller noget?
på forhånd tak,
30 point for et hjælpsomt svar gives..
Avatar billede frendsen Nybegynder
02. juli 2009 - 08:27 #1
Desværre, det kræver nye magneter.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
02. juli 2009 - 08:38 #2
http://www.coolstuff.dk/Supermagneter - du kan altid prøve en af disse supermagneter..
Avatar billede Rosenvind Nybegynder
07. juli 2009 - 20:08 #3
Jeg kan huske, at min fysiklærer snakkede om, at hvis man glider en stærk magnet hen ad en mindre stærk magnet, så vil den mindre stærke magnet næsten blive stærkere, fordi man ændrer og stimulerer de forskellige poler (syd- og nordpol) inde i magneten. Så hvis du køber dig en stærkere magnet, så kan du bruge den til at genopfriske de svage du har.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2009 - 17:48 #4
Man kan ikke magenetiserer en magnet, hvis den har tabt kraften, så er den færdig, du kan evnt prøve at vende dem en halv omgang hver især !