Avatar billede arnebalsby Nybegynder
30. juni 2009 - 15:56 Der er 7 kommentarer

Maximum for åbne http forbindelser, hvor er indstillinger ?

Hej.

Jeg kigger på et system, hvor der er mange samtidige åbne http forbindelser, da siderne kaldes fra noget ajax/xmlHttp, og holdes åbne i omkring et minut.

Det ser ud til at der er en slags begrænsning på omkring 20 samtidige forbindelser til asp.net .

Hvor kan man indstille dette ?,

Det er på Windows 2003/2008 IIS, og begrænseningen i IIS er sat til unlimited.

Mvh
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
30. juni 2009 - 17:10 #1
Hej.

Jeg fandt maxWorkerThread i machine.config.

Men det løser ikke rigtigt problemer fordi den kan højest sættes til 100, der kan godt komme 1000 da alle som har web-siden åben har brug  for en forbindelse.

Er der en løsning til dette problem ?.

Hvis det er en tcp/ip service er der jo intet problem i at have mange 1000 åbne linjer, men jeg ville bestemt helst undgå at skulle kode min egen tcp/ip som svarer på http request .
Avatar billede tripwire Nybegynder
30. juni 2009 - 18:20 #2
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
01. juli 2009 - 00:13 #3
Tak for link.

Der er noget mærkeligt ved det, fordi maxWorkerThread i machine.config giver en begrænsning på 20, og kan højest sættes til 100.

Men kan man på en eller ander måde sørge for at et støre antal aspx sider kan åbnes i den samme tråd ?

Det problem er slet ikke nævnt i artikelen. hmmmmm.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
01. juli 2009 - 00:15 #4
Av tak der står måske aligevel noget om det i kommentarerne må lige kigge, først så jeg den bare i google cashen.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
01. juli 2009 - 00:21 #5
Næ der står ikke rigtigt noget om det, underligt.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
06. juli 2009 - 17:48 #6
Hej igen.

Svaret er at bruge Asynchronous http handler - det har jeg nu også nogen problemer med . Men det er helt sikkert vejen frem.

Tak for svar.
Avatar billede tripwire Nybegynder
07. juli 2009 - 14:45 #7
Godt du fik det løst..