Avatar billede strangeaway Nybegynder
29. juni 2009 - 09:36 Der er 5 kommentarer

Bedste webhotel til opgaven

Kære eksperter,

Jeg skal til at lave en lille hjemmeside til mit nystartede én-mandsfirma, og leder efter et webhotel, der kan hoste den. Men jeg synes det er lidt en jungle, så håber lidt, at jeres gode råd kan lede mig på rette vej.

Siden skal indeholde:

En flash-forside, nogle billedesider (sikkert også en flash-løsning med noget dias-show) nogle sider med en del pdf-filer, nogle lydfiler (op til en time) med afspiller, og så skal jeg have en mailadresse)

Et af de vigtigste kriterier for mig er lav pris - men det skal selvfølgelig også fungere!

Det er vist det hele.

Så er jeg lidt nybegynder, så det er sikkert et skidedumt spørgsmål, men eksempelvis Surftown skriver "frit valg mellem Linux og Windows!. Jeg er Mac-bruger betyder det noget?

Bedste hilsner og ønsket om en god sommer til alle herinde!!!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. juni 2009 - 09:51 #1
Om du er MAC eller PC bruger betyder ikke noget da du alligevel uploader via en FTP client.

Jeg kan anbefale både one.com og unoeuro.com, de er billige og har en del plads.

De er som alle andre nede engang imellem, det er som ofte noget der går hurtig, men som alle andre steder så kan de have lidt nedetid.

Det der kan knibe lidt er de store filer du har med lyd, alt efter hvor mange der lytter så kan de jo genere dem på trafikken, så inden du vælger denne eller andre udbydere så ville jeg på skrift enten via mail eller chat med deres salgsafdeling få accept fra dem, skulle de senere lukke så kan de ikke bare undlade at betale dig pengene tilbage som mange ellers gør meget for :D  Det er dog mest i udlandet jeg har mine erfaringer med at hvis det er større og tunge filer så kan de finde på at lukke webhotellet, men de vil helt klart gøre det samme i DK.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. juni 2009 - 10:57 #2
www.webhosting.dk bruger jeg det er overskueligt og rimelige priser.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. juni 2009 - 12:47 #3
jeg har også tidligere brugt webhosting og det var ikke posetivt.
Avatar billede strangeaway Nybegynder
29. juni 2009 - 12:48 #4
Alle tre bud ser gode ud!

Et andet dumt spørgsmål. Jeg har svært ved at finde ud af, hvor meget plads jeg skal bruge på hjemmesiden...? 5, 10, 20 GB...?!?

Synes det er vildt svært at vurdere.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. juni 2009 - 12:59 #5
Hjemmesiden med flash fylder jo ingenting, så det er et spørgsmål om det er flere hundrede eller tusinde PDFer og lydfiler.

Normalt er 5 GB alt rigeligt.. Folk køber ofte lidt mere, men man får sjældent brugt det.

Jeg vil derfor vurdere 5 GB til rigeligt, men ellers tæl hvor meget dine lyd og PDF fylder, det må være dem der fylder mest..

Også nogle hundrede MB til mail, så kan man jo altid opgradere.