Avatar billede ahrensberg Nybegynder
28. juni 2009 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kapitel nummerering

Hej alle,

Hvordan får jeg kapitel nummereringen i Word til at passe sammen i forhold til Heading 1 og Heading 2, således at det bliver:

1 First chapter

1.1 First subchapter
1.2 Second subchapter

2 Second chapter

2.1 First subchapter
2.2 Second subchapter

Hvis jeg vælger nummerering normalt vælger Word at gøre det sådan:

1 First chapter

1 First subchapter
2 Second subchapter

2 Second chapter

3 First subchapter
4 Second subchapter
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. juni 2009 - 22:09 #1
Du skal definere dine Heading 1-9 som en "Multilevel List".

Klik i den første Heading 1 i dit dokument og vælg så fanen Home. Klik på pilen i 3. ikon (Multilevel List) i gruppen Paragraph og klik på det "List Library", der bedst ligner den opbygning, du vil have. Der er muligt, at opbygningen allerede nu er OK, men det er dog sandsynligt, at du ønsker at ændre på noget. For at ændre definitionen af de forskellige Heading-niveauer, gør sådan:

1. Klik nu igen på pilen i 3. ikon (stadig mens markøren er i første Heading 1) og vælg "Define New Multilevel List" (en ret misvisende betegnelse, for du skal bruge den til at redigere en eksisterende liste). Nu åbnes en dialogboks, "Define New Multilevel List", som er kendt fra tidligere versioner af Word, hvor du måske har brugt den.

2. Følg nu fuldstændig slavisk den fremgangsmåde, der er beskrevet i denne artikel:
http://www.shaunakelly.com/word/numbering/OutlineNumbering.html

Det er vigtigt, at du gør, nøjagtig som Shauna Kelly skriver - så får du Heading styles, der arter sig rigtigt.

Artiklen er skrevet til tidligere version af Word, men fremgangsmåden er stadig den rigtige. "Multilevel Lists" svarer til "Outline numbering".

NB Alternativt til metoden ovenfor kan du oprette en style (typografi) af typen List og knytte de enkelte Heading-styles til niveauerne i listen. Hvis det virker som sort tale, så se bort fra det…
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
29. juni 2009 - 08:58 #2
Rodet lidt rundt i det til at starte med, men efter jeg prøvede at undo mit første forsøg, og herefter valgte List libary (1 Heading 1, 1.1 Heading 2) var alt som det skulle være. :o)

Smid et svar ;)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. juni 2009 - 09:55 #3
Kommer her.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
29. juni 2009 - 10:24 #4
Er det desuden muligt at få skjult nummeret i selve overskriften, men beholde det, således at det fremgår af indholdsfortegnelsen.

Hvis jeg bruger under "numbering" fjerner tallet, forsvinder det også under indholdsfortegnelsen, og sub-afsnit nummereres ikke korrekt.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
29. juni 2009 - 11:12 #5
Jeg har flyttet sidste spørgsmål til:
http://www.eksperten.dk/spm/879558