Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2009 - 18:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Acer vil ikke starte

Hej Alle.

Jeg skulle starte min bærbar som normalt, men efter Acerlogoet der kommer først ved start går den i sort skærm med en markør der blinker i højre venstre hjørne.

Jeg har mulighederne at trykke F2 og genstarte.

Håber der er hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2009 - 19:03 #1
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2009 - 19:09 #2
irreallavant! jeg skal ikke installere noget igen jeg skal bar ind på min computer!
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2009 - 19:11 #3
"irreallavant! " Hvad med at læse guiden i stedet for at skrige op ???
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2009 - 19:14 #4
jeg har set dit link flettet ind mange steder nu, det skal nok passe
til nogen problemer men hvordan skulle det hjælpe mig
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2009 - 19:16 #5
Hvis du ikke ønsker hjælp så glem min kommentar
Avatar billede osigaard Nybegynder
28. juni 2009 - 19:24 #6
Hvilken Acer bærbar. drejer det sig om ????

Modelnavn og nr. Tak

Der er jo stor forskel på en Extensa 5420 og en Aspire 5103 WLMi.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2009 - 19:26 #7
aspire 5315

vista home basic 64 sp1
Avatar billede osigaard Nybegynder
28. juni 2009 - 19:43 #8
Hvis du ikke kan køre chkdsk, ikke har installations DVD og ikke kan komme i fejlsikret tilstand, er der nok ikke andet end at køre en systenmrecover.

Det gør du sålkedes:

Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2009 - 19:49 #9
Hvis spørgeren overhovedet ville ulejlige sig med at læse det link jeg henviser til ville han/hun se at afsnit 2 omhandler en metode hvorfra man i "næsten" alle tilfælde kan køre chkdsk, men det er åbenbart for uoverkommeligt at læse guiden
Avatar billede osigaard Nybegynder
28. juni 2009 - 19:50 #10
Acer disk-to-disk recovery (D2D Recovery)skal være aktiveret i BIOS. (Indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled)
Avatar billede osigaard Nybegynder
28. juni 2009 - 19:55 #11
Ja du har ret Helge :-) :-)
Det er jo også meget nemmere, hvis man får løsningen serveret på sølvfad. :-) :-)  Sørgeligt men sandt.