Avatar billede arx Nybegynder
28. juni 2009 - 00:21 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Nyt kabinet

Hejsa.

Eftersom mit grafikkort er for lille til at sidde i det kabinet jeg har nu, søger jeg et andet kabinet.

Har prøvet og ledt, men har ikke kunne finde noget ordentligt, så håber i kan hjælpe mig :)

Vil gerne have et rimeligt stor kabinet, så jeg ikke behøver mangle plads deri igen, derudover må det gerne være så lydløst som muligt.

Prisrammen er omkring de 500-800(1000 hvis det er rigtigt godt for pengene)

Har et Radeon HD 4870.

Ps. Nogle der ved om et Radeon 4890 er ligeså langt som 4870?

Mange tak for jeres tid :)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juni 2009 - 01:24 #1
Jeg vil foreslå et Heigh tower kabinet H.42 cm. B. 18. H 50.
Så er der plads til det hele, også 2 af de store ventilatorer.
En i hver ende af kabinettet. De små ventilatorer larmer når de
sidder i fronten, men det gør de store ikke, for de behøver ikke
at køre så stærkt. Og så har man en kod køling i kabinettet.
Jeg har lige købt et i sort højglans. Uden strømforsyning, men
med 2 ventilatorer, for kr. 430.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juni 2009 - 01:25 #2
Øv! kod køling = god køling.
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. juni 2009 - 03:01 #3
Hvis du virkelig vil forkæle dig selv, så skulle du nuppe dig et Cooler Master HAF 932 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=469403

Ellers så er der også Både Antec 900, Antec 902 og Antec P182:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250311
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=492881
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400012
Avatar billede justrace Novice
28. juni 2009 - 08:25 #4
Det er nok nogen af de bedste kabinetter, og HAF 932 sammen med Antec TwelveHundred kan virkelig anbefales.

Et 4870 og 4890 er omtrent lige store, men hvilket 4870 er det du har?
Der er forskel på hvordan kølingen er lavet, og det er en væsentlig fordel hvis det er et af dem der er kapslet ind, så det sender luften bagud af kabinettet.

Hvor stor strømforsyning har du i forvejen? De fleste kabinetter leveres uden.
Avatar billede Grnkjr0 Nybegynder
28. juni 2009 - 08:48 #5
Jeg kan virkelig anbefale Antec 1200 - har det selv. Det tager lidt tid at samle, men er virkelig godt, da alle blæsere kan reguleres uafhængigt af hinanden. Desuden har alle blæsere støvfiltre, hvilket HAF 932 ikke har.
Avatar billede drenriza Nybegynder
28. juni 2009 - 10:39 #6
har selv et Antec twelvehundred kabinet. Det er bare (Top Doller).

Det summer lidt pga af 7 blæsere, (den sidste har jeg selv monteret) men altser det ligger man overhoved ikke mærke til med et par hørebøffer på hoved.

Kølemæssigt, så kommer mit overclocket 8800GT GFX kort ikke over 46.7 grader celcius, med laveste blæser hastigheder.

Så det kan jeg trykt anbefale.
Avatar billede arx Nybegynder
28. juni 2009 - 15:15 #7
Tak for de mange svar :)

Nu har jeg da fået nogle muligheder at vælge imellem, så vil jeg lige beslutte mig for hvilken en af dem det skal være.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2009 - 21:28 #8
Eftersom mit grafikkort er for lille til at sidde i det kabinet jeg har nu, søger jeg et andet kabinet.

Den version har jeg aldrig hørt før ;)
Avatar billede justrace Novice
28. juni 2009 - 21:43 #9
Næh, ikke lige den her, men der kommer nu mange gode. :)
Avatar billede arx Nybegynder
29. juni 2009 - 12:32 #10
Ja der skulle self. stå for stort ;)
Avatar billede justrace Novice
29. juni 2009 - 12:38 #11
.... jeg har sågar set en der har savet i sit grafikkort fordi det ikke passede i soklen:  ftp://ftp.it-hotline.dk/Billeder/niller.jpg
Avatar billede arx Nybegynder
29. juni 2009 - 17:48 #12
Haha så er man godt nok desperat :P
Avatar billede justrace Novice
29. juni 2009 - 18:30 #13
Nu er jeg fra jylland, og vi har det med at tænke før vi handler, og jeg kender en ovre på midtsjælland, og han havde købt en ssd til sin lenovo, og den var lige 12mm for lang. Hvad gør man så der ovre på øen? Rigtig gættet, han spændte den op i skruestikken, og savede resolut det stykke af. *GG*
Det er næsten ikke til at tro, men den virker upåklageligt. :)