Avatar billede brian0905 Nybegynder
26. juni 2009 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Et antal skærme til min hjemmeside

Hej,
Jeg har fået en forespørgsel fra en onkel om jeg ikke kan hjælpe ham med at vise forskellige dele af hans hjemmeside på skærme rundt omkring i hans virksomhed.

Det jeg forestiller mig er at man har een hjemmeside, med forskelligt indhold på, helt konkret er det en skærm med nyhederne fra hjemmesiden, et dashboard fra hjemmesiden og slutteligt de gæster der er i virksomheden i dag.

Jeg vil gerne koble 3 skærme til min webserver på en måde så jeg kan skubbe noget HTML ud på den enkeltvis - dvs. skærm 1 skal vise news.html, skærm 2 skal vise dashboard.html og skærm 3 skal vise visitors.html. Da skærmene findes på to forskellige etager og de er langt imellem dem kan de ikke forbindes med almindelige vga/dvi stik til min maskine, men hvordan kan man så gøre det? Kan man ikke gøre noget smart med trådløst internet/adapter eller noget. Lidt som de reklameskærme man ser i Bilka og andre steder, hvordan gør de det? Der er forskelligt content på deres skærme, det er lidt det jeg har behov for.

/Brian
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2009 - 01:30 #1
Den absolut nemmeste måde at gøre det på, er at have en netværk, hvor en pc kører en webserver.

Hvis man f.eks. kører med Windows XP Professional, har man allerede en webserver, nemlig IIS (Internet Information Services/Server).

Med trådløst netværk, kan de andre maskiner tilgå webserveren, og komme ind på f.eks. "news.html", "dashboard.html", "visitors.html". Disse maskiner kan så kører en browser i fuldskærm/fullscreen.

Hvis du placerer den trådløse router i midten af samtlige maskiner, vil du kunne fange den med samtlige maskiner (så længe af afstanden ikke er for stor). Hvis afstanden er for stor, skal der trækkes kabler.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2009 - 01:31 #2
Stavefejl o.lign. er gratis.. :)
Avatar billede brian0905 Nybegynder
27. juni 2009 - 08:43 #3
Takker for dit indlæg, det er også lidt hvad jeg er nået frem til.

Desværre kræver dette at der er en computer ved hver skærm, hvilket jeg ikke har. Det jeg tænkte var om man kunne sætte et netværksstik i en skærm (ligesom ved en netværksprinter) og så skubbe det hele fra een maskine ud på alle skærme)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2009 - 13:14 #4
Så skal du ud i noget RJ45 (netværkskabel) til VGA (skærmkabel) konvertering..

Det ville være fedt, hvis man kunne nøjes med at tilslutte dem til en switch.. :-)

Men ved ikke lige hvordan det skulle foregå med RJ45-VGA..

Jeg kan se at der er andre der har prøvet noget lignende:

http://www.google.com/search?q=rj45+to+vga
Avatar billede brian0905 Nybegynder
28. juni 2009 - 14:13 #5
Jeg fandt det her på nettet, det kunne måske være en løsning: http://pcbix.dk/index.php/d.108/p.677326/DVI_adapter_via_Ethernet/677326.html